زایس با ویوو وارد همکاری شد؛ احتمال قطع همکاری با نوکیا

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
از قرار معلوم زایس با ویوو برای ساخت لنز دوربین برای گوشی‌های هوشمند این شرکت وارد همکاری شده است. آیا این اتفاق به‌معنی پایان همکاری زایس با نوکیا است؟
تبلیغات

نوکیا به‌لطف همکاری بلندمدت با شرکت زایس (Zeiss) توانست اهمیت لنز دوربین گوشی‌های هوشمند را بیش‌ازپیش افزایش دهد و قدم‌های مثبتی در این زمینه بردارد. نوکیا بارها گوشی‌هایی به بازار عرضه کرد که به المان‌های نوری باکیفیت مجهز بودند و می‌توانستند تصاویری عالی ثبت کنند.

ارتباط تجاری بین نوکیا و زایس به اچ ام دی گلوبال (HMD Global) نیز گسترش پیدا کرد؛ به‌همین‌دلیل، گوشی‌هایی نظیر نوکیا 9 پیورویو و نوکیا 8.3 با لنز زایس به بازار عرضه شدند. براساس گزارش‌های اخیر، زایس با یکی دیگر از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، یعنی ویوو (Vivo)، وارد همکاری شده است.

طبق اعلام ویوو در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، گوشی ویوو ایکس ۶۰ (Vivo X60) قرار است به لنز زایس مجهز باشد. درادامه، می‌توانید تصاویر منتشرشده‌ی ویوو را مشاهده کنید:

ترجمه‌ی ماشینی جمله‌ای که به زبان چینی در تصاویر دیده می‌شود، اعلام می‌کند زایس به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی لنز دوربین گوشی‌های جدید ویوو انتخاب شده است. این شرکت پیش‌تر با HMD گلوبال روی نرم‌افزار گوشی‌های برند نوکیا همکاری کرده بود؛ به‌همین‌دلیل، احتمال دارد زایس روی نرم‌افزار گوشی‌های جدید ویوو نیز کار کند.

در‌حال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم قرارداد جدید بین ویوو و زایس قراردادی انحصاری است یا HMD گلوبال همچنان اجازه‌ی همکاری با زایس را دارد. HMD در واکنش به گزارش‌های اخیر بیانیه‌ای دراختیار رسانه‌ی Android Authority قرار داد و در آن، ادامه‌ی همکاری با زایس را نه تأیید کرد و نه تکذیب. 

HMD گلوبال می‌گوید: «از این موضوع استقبال می‌کنیم که دوستانمان در زایس فعالیت خود را در بازار گوشی‌های هوشمند گسترش داده‌اند و مشتاق دیدن تجارب تصویربرداری باکیفیت آن‌ها هستیم.» گرچه فعلا چیزی رسما اعلام نشده است، قطعا از‌دست‌دادن فرصت همکاری با زایس، خبر ناگواری برای HMD گلوبال خواهد بود.

همچنین ویوو در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی Android Authority، اعلام کرد فعلا نمی‌تواند جزئیاتی درباره‌ی همکاری با زایس به رسانه‌ها ارائه دهد و اطلاعات بیشتر در آینده منتشر می‌شوند.

براساس اخبار منتشرشده، گوشی‌های سری Vivo X60 قرار است دستگاه‌هایی باکیفیت باشند و حضور لنز زایس در آن‌ها خبر خوشحال‌کننده‌ای است. از قرار معلوم، این گوشی‌ها به تراشه‌ی جدید اکسینوس ۱۰۸۰ سامسونگ و سیستم لرزش‌گیر تصویر بهبودیافته مجهز خواهند بود. 

ویوو احتمالا ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۷ آذر ۱۳۹۹) جزئیات بیشتری درباره‌ی عقد قرارداد با زایس اعلام می‌کند و مدتی بعد، یعنی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ (۹ دی ۱۳۹۹)، گوشی‌های سری Vivo X60 را رسما معرفی رونمایی خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات