احتمال عرضه‌ی گوشی‌ با صفحه نمایش دارای قابلیت تغییر رنگ در سال ۲۰۲۱

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
نوبیا در حال ساخت گوشی هوشمندی است که از صفحه‌نمایشی با قابلیت تغییر رنگ استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش می‌تواند شفاف شود تا داخل گوشی به نمایش درآید.
تبلیغات

شیشه‌ی الکتروکرومیک با قابلیت تغییر رنگ را قبلا در برخی از لوازم الکترونیکی از جمله یکی از کانسپت‌های وان‌پلاس دیده بودیم؛ اما مشخص نشد از آن برای صفحه‌نمایش گوشی‌های وان‌پلاس استفاده خواهد یا خیر. حالا شایعات جدید به این موضوع اشاره دارند که صفحه‌ نمایش مجهز به شیشه‌ی الکتروکرومیک در سال ۲۰۲۱ بیشتر استفاده خواهد شد.

در ویدیویی که در ویبو منتشر شده است، شرکت چینی نوبیا (Nubia) گوشی رد مجیک را با صفحه‌نمایش مجهز به قابلیت تغییر رنگ نشان می‌دهد. این گوشی از دو صفحه‌نمایش شفاف بهره می‌برد تا اجزای داخلی گوشی را نشان بدهند. در حالت معمولی، صفحه‌ نمایش تاریک است و داخل گوشی را نشان نمی‌دهد؛ اما با لمس بخشی از آن، صفحه‌نمایش شفاف می‌شود.

هنوز مشخص نیست این گوشی نوبیا راهی بازار خواهد شد یا خیر و آیا سوژه‌ی ویدیوی منتشرشده یک کانسپت است یا در سال‌های آینده راهی بازار خواهد شد؟

در شهریورماه سال گذشته ویوو محصولی به نمایش گذاشت که رنگ‌ صفحه‌نمایش آن به نقره‌ای و آبی تغییر می‌کرد. وان پلاس هم از این مدل صفحه‌نمایش برای پنهان کردن دوربین‌های پشت گوشی استفاده کرده است و حتی اجازه می‌دهد کاربران کنترل بیشتری روی اکسپوژر و صحنه‌های نورانی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات