تلاش کشورهای اروپایی برای دریافت غرامت از اپل در پرونده BatteryGate

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اخبار منتشرشده نشان می‌دهد کشورهای اروپایی قصد دارند از ادعاهای موجود در پرونده‌ی Batterygate برای دریافت غرامت از اپل استفاده کنند.
تبلیغات

در ابتدای هفته جاری، اپل با جریمه ۱۰ میلیون یورویی (چیزی درحدود ۱۲ میلیون دلار) به‌دلیل ادعاهای گمراه‌کننده درباره‌ی مقاومت دربرابر آب در ایتالیا مواجه شد. ماه گذشته نیز، کوپرتینویی‌ها با ادعای کلاه‌برداری از مصرف‌کنندگان در بیشتر از ۳۰ ایالت آمریکا به‌دلیل اقدامات ناموفق پرونده‌ی Batterygate که عملکرد گوشی‌های آیفون ۶ و ۷ و SE را تحت‌تأثیر قرار داد، ۱۱۳ میلیون دلار جریمه شدند که با آن هم موافقت کردند.

گوشی آیفون

هم‌اکنون پنج سازمان مصرف‌کننده‌ی اروپایی با استناد به همان ادعاهای منسوخ‌شده درباره‌ی کندی عمدی گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ اس، پرونده‌های قضایی را علیه اپل در بلژیک و اسپانیا تشکیل داده‌اند. در دادخواست‌های جدید از شرکت اپل درخواست شده است تا حداقل ۶۰ یورو (چیزی درحدود ۷۰ دلار) به‌ازای هر دستگاه به کاربران محصولات این گوشی در بلژیک و اسپانیا به‌عنوان غرامت پرداخت کند.

همچنین، پرونده‌های قضایی مشابهی در ایتالیا و پرتغال به‌جریان افتاده است. ماه جولای، اپل موافقت کرد ۲۵ دلار به هر مشتری آسیب‌دیده‌ی آمریکایی براثر Batterygate پرداخت کند. مالکان آیفون ۶ و آیفون SE (سیستم‌عامل iOS ۱۰.۲.۱ یا جدیدتر) و دستگاه‌های سری آیفون ۷ (سیستم‌عامل iOS ۱۱.۲ یا جدیدتر) قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷، واجدشرایط دریافت این وجه نقد هستند.

گوشی آیفون

ناگفته نماند اپل همچنان ادعاهای مربوط به Batterygate را رد می‌کند و مدعی است برای جلوگیری از دادخواست‌های سنگین و پرهزینه، چنین توافقی را پذیرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات