موشکافی طراحی دوربین خانواده آیفون ۱۲ توسط مسئولان اپل

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
دو نفر از مسئولان اپل در مصاحبه‌ای، به‌طور کامل فلسفه‌ی طراحی دوربین جدید خانواده‌ آیفون ۱۲ را توضیح دادند.
تبلیغات

با پیشرفت فناوری و اضافه شدن شبکه‌های اجتماعی مختلف، کاربران بیشتر از همیشه به دوربین گوشی هوشمند خود اهمیت می‌دهند. ثبت کردن لحظات جذاب با استفاده از دوربین گوشی کار آسان‌تری نسبت به استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای است؛ به همین دلیل این قابلیت تلفن‌ همراه طرفداران بسیاری دارد. زمانی‌که نسل جدید گوشی‌های اپل رونمایی شد، دوربین خانواده آیفون 12 یکی از بخش‌هایی بود که بیشترین توجه مخاطبان این برند را به خود جلب کرد.

درکنار آغاز فروش مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۲، اتفاقات دیگری توسط مسئولان اپل رقم خورده است. جان مک‌کورمک، معاون بخش مهندسی نرم‌افزار دوربین اپل و فرنچسکا سویت، مدیر خط تولید این شرکت، از پشت صحنه‌ی مراحل ساخت دوربین اپل پرده برداشتند. آن‌ها فلسفه طراحی دوربین آیفون، اهداف آن برای زندگی روزمره کاربران و موارد دیگر را به اشتراک گذاشتند.

گوشی آیفون ۱۲

مک‌کورمک و سویت برای توضیح دادن تفکرات اپل در زمینه طراحی دوربین‌های آیفون، با خبرگزاری PetaPixel گفت‌وگو کردند. دو فرد مذکور در سخنان خود به‌طور واضح به این مسئله اشاره کردند که دوربین سری آیفون ۱۲ درواقع ثمره‌ی رویکردی جامع بین نرم‌افزار و سخت‌افزار این شرکت است. در گزارش PetaPixel آمده است:

هر دو کاملا واضح مشخص کردند که شرکت سازنده به‌طور جامعی به مسئله‌ی توسعه‌ی دوربین فکر می‌کند. پیشرفت‌ها تنها به حسگر و لنزها محدود نمی‌شوند، بلکه بخش‌های دیگر محصولات اپل از تراشه‌ی A14 Bionic این شرکت گرفته تا پردازش سیگنال تصویر، همگی درنتیجه‌ی نهایی دست دارند.
گوشی آیفون ۱۲

این مسئله بدان معنا است که اپل برای پیشرفت دوربین محصولات خود تنها به یک بخش بسنده نمی‌کند و تمام جزئیات را مورد بررسی قرار می‌دهد. گفته می‌شود هدف اصلی این شرکت برای توسعه دوربین گوشی هوشمند، یکپارچگی بی‌نظیری است که کاربر هنگام عکس‌برداری از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، حتی یک لحظه غافل نشود. مک‌کورمک می‌گوید:

به‌عنوان عکاس، باید به موارد مختلفی مانند ISO، حرکت سوژه و دیگر مسائل فکر شود. اپل قصد دارد تنظیمات تمام این موارد را حذف کند تا کاربر بتواند از لحظه لذت ببرد، تصاویر زیبایی ثبت کند و در نهایت به کاری که قبلا در حال انجام دادن آن بود، ادامه دهد.
گوشی آیفون ۱۲

مک‌کورمک همچنین نکاتی را گفت که حتی در مورد «عکاسان حرفه‌ای» صدق می‌کند؛ عکاسان حرفه‌ای قصد دارند یک تصویر ثبت کنند و سپس سراغ فرایند ویرایش بروند. اپل قصد دارد این روند را به‌قدری فشرده کند که به لحظه ثبت تصویر برسد و به ویرایش بیشتر نیازی نباشد. تمام این کارها برای این است که بتوان به کاربران زمان بیشتری برای لذت بردن از لحظه داد.

مک‌کورمک می‌گوید:

ما تا آنجا که می‌توانیم همان‌ کارهایی که عکاس در ویرایش تصویر انجام می‌دهد، تکرار می‌کنیم. دو جنبه برای ثبت تصاویر وجود دارد که شامل نوردهی و نحوه بهبود تصویر پس از ثبت آن می‌شود. ما در نوردهی از عکاسی محاسباتی به‌وفور استفاده می‌کنیم؛ اما اصلاح نور بیشتر پس از ثبت تصویر، آن‌هم به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌شود. هدف از این کار، ساختن تصاویری است که به زندگی واقعی نزدیک‌تر هستند و دقیقا همان‌ چیزی را نشان می‌دهند که در لحظه می‌توانستیم با چشمان خود مشاهده کنیم.

اپل از یادگیری ماشین برای پردازش جداگانه جنبه‌های مختلف عکس استفاده می‌کند. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی شیوه‌ی عملکرد ویرایش تصاویر در لحظه ثبت آن‌ها، توضیح داد:

ما همه‌ی موارد مختلف مانند پس‌زمینه، پیش‌زمینه، چشم‌ها، لب‌ها، مو، پوست، لباس، آسمان را مانند زمانی‌که تصویری را در لایت‌روم ویرایش می‌کنید، با تعدادی تنظیم محلی به‌طور مستقل پردازش می‌کنیم. همچنین نوردهی، کنتراست و موارد دیگر را تنظیم و در نهایت آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم.
گوشی آیفون ۱۲

در ادامه فرنچسکا سویت در مورد پیشرفت دوربین‌ آیفون ۱۲ در حالت شب اظهار کرد:

دوربین عریض جدید، با استفاده از الگوریتم‌های بهبودیافته باعث ایجاد نویز کمتر و جزئیات بهتر می‌شود. در مدل پرو مکس این ویژگی بهتر هم می‌شود؛ زیرا حسگر بزرگ‌تر به ما اجازه می‌دهد نور بیشتری در زمان کمتر جذب کنیم. این فرایند باعث می‌شود تصاویر بهتری در شب ثبت شوند.

سرانجام در این گفت‌وگو نوبت به فرمت جذاب ProRAW رسید و توضیحاتی در این باره توسط این دو فرد ارائه شد. مک‌کورمک گفت ایده اضافه کردن چنین فرمتی زمانی مطرح شد که توسعه‌دهندگان این شرکت با خود فکر کردند اگر بتوانند مزایای عکس‌برداری در فرمت RAW را حفظ کنند درحالی‌که قابلیت‌های عکاسی محاسباتی پابرجا باشد، به چه چیزی دست پیدا می‌کنند؟

ProRaw درواقع فایل ۱۲ بیتی است که با استفاده از فرمت Linear DNG، اطلاعات مختلف و محدوده‌ی دینامیکی بیشتری را نسبت به فایل‌های معمولی در خود جای می‌دهد. به همین دلیل تصاویر ثبت‌شده می‌توانند در فرایند ویرایش انعطاف بیشتری نشان دهند. همچنین بالانس رنگ سفید و شفافیت آن‌ها نسبت به فرمت‌های معمولی بسیار بهتر خواهد بود.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی گفته‌های دو مسئول شرکت اپل درباره فلسفه‌ی دوربین آیفون ۱۲ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات