گوشی جدید Nokia 8 V 5G UW با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا به‌تازگی گوشی جدیدی رونمایی کرده است که درحقیقت، نسخه‌ای از نوکیا 8.3 به‌حساب می‌آید و از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند و ۶۹۹ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

گوشی Nokia 8.3 5G، نخستین گوشی هوشمند 5G نوکیا، مارس سال جاری معرفی شد؛ اما عرضه‌ی آن به بازار با تأخیر مواجه و بعد از ۶ ماه عرضه شد. حال به‌تازگی شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال گوشی جدیدی با برند نوکیا معرفی کرده است که در‌حقیقت، نسخه‌ای از گوشی نوکیا 8.3 محسوب می‌شود.

نوکیا 8.3 / Nokia 8.3

گوشی جدید نوکیا ازطریق اپراتور مخابراتی ورایزن (Verizon) به‌طور انحصاری در ایالات متحده دردسترس قرار گرفته است و درواقع، Nokia 8 V 5G UW نامیده می‌شود. جدا از طراحی و سخت‌افزار تقریبا یکسان، گوشی جدید نوکیا اولین‌بار علاوه‌بر پشتیبانی از فرکانس زیر ۶ گیگاهرتزی، اتصال mmWave را نیز ارائه می‌دهد. تفاوت دیگر آن است که نسخه‌ی Verizon فقط با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ساخته شده است؛ درحالی‌که نسخه‌ی جهانی آن، Nokia 8.3، در دو نسخه‌ی ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تولید شده بود. به‌جز این تفاوت‌ها، نوکیا از همان تراشه‌ی اسنپدراگون 765G، صفحه‌نمایش ۶/۸۱ اینچی LCD با رزولوشن Full HD پلاس، باتری ۴،۵۰۹ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است که پیش‌تر در نسخه‌ی ۸.۳ نیز به‌کار رفته بود.

در بخش دوربین نوکیا از چهار دوربین متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/ 1.8 و دوربین دوم فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گستره‌ی دید ۱۲۰ درجه و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و سنجش عمق تصاویر استفاده کرده است.

از دیگر ویژگی‌های مهم Nokia 8 V 5G UW می‌توان به حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با دکمه‌ی پاور، دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، NFC و اندروید ۱۰ اشاره کرد؛ البته به‌گفته‌ی اچ‌ام‌دی گلوبال، به‌زودی اندروید ۱۱ برای دستگاه عرضه خواهد شد و به‌روزرسانی دو نسخه‌ی بعدی اندروید و ۱۸ ماه به‌روزرسانی امنیتی برای آن در نظر گرفته شده است. البته وعده‌ی داده‌شده‌ی نوکیا کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا درحال‌حاضر، شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ و وان‌پلاس سه سال از گوشی‌هایشان پشتیبانی می‌کنند و محصولات دیگر نوکیا نیز سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

به‌هر‌حال گوشی جدید نوکیا با قیمت ۶۹۹ دلار و پشتیبانی از فرکانس mmvave و به‌صورت انحصاری در اپراتور ورایزن آماده‌ی خرید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات