مایکروسافت احتمالاً به‌دنبال خرید مجدد نوکیا است

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگران دنیای فناوری، احتمال خریداری‌شدن نوکیا به‌وسیله مایکروسافت را در سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند.
تبلیغات

شرکت تحقیقات بازار CCS Insights به‌تازگی پیش‌بینی‌های تجاری خود را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده از این شرکت، ممکن است سال آینده مایکروسافت باری دیگر نوکیا را خریداری کند. این پیش‌بینی، تعجب افراد زیادی در دنیای فناوری را برانگیخته است.

اگر با دقت بیشتری به تاریخچه این مسئله نگاه کنیم به‌یاد می‌آوریم که سال ۲۰۱۳، مایکروسافت همه نوکیا را خریداری نکرد و تنها بخشی از این شرکت که به تجارت دستگاه‌ها و خدمات تلفن‌های همراه مربوط بود به آن سپرده شد. با افزایش خدمات نرم‌افزاری 5G و تلکو (telco)، نوکیا در حال تبدیل شدن به یک هدف جذاب برای سرمایه‌گذاران و حتی کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا است.

دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که نوکیا یک برند بسیار خوب برای کمک به دیگر شرکت‌های این کشور به‌منظور مقابله با هواوی چینی است. اکنون مدت زمان نسبتا زیادی است که هواوی به‌دستور ترامپ از سوی آمریکا تحریم تجاری شده است؛ مشکلات متعدد آمریکا با شرکت‌های چینی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. برای همین می‌توان گفت دولتمردان این کشور دست یاری هیچ شرکتی را برای مقابله با هواوی رد نمی‌کنند.

اخیرا نوکیا در فضای نرم‌افزاری تلکو دست به اقدامات جالبی زده که نظر شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت را به خود جلب کرده است. بر اساس پیش‌بینی شرکت CCS Insights، مایکروسافت اولین نامزد برای خرید نوکیا در سال آینده خواهد بود. شرکت دیگری که در گزارش مذکور نام آن ذکر شده اینتل است. اگر نوکیا توسط هر یک از این دو شرکت خریداری شود، می‌تواند در دنیای فناوری شاهد پیشرفت چشم‌گیری باشد.

نوکیا لومیا

مایکروسافت نتوانست در سال ۲۰۱۳ به همه قول‌های خود برای پیشرفت بخش D&S نوکیا عمل کند، به همین دلیل، اکثر نیروهای کار را اخراج کرد. بعدها بعضی از این افراد به شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی و HMD Global پیوستند. شاید این زمان مناسبی باشد که مایکروسافت با عمل‌کردن به وعده‌های خود بتواند باعث پیشرفت هرچه بیشتر نوکیا شود.

بهتر است فنلاند و اتحادیه اروپا اجازه ندهند یک شرکت آمریکایی، نوکیا یا اریکسون را خریداری کند. درحال‌حاضر، این دو شرکت، نیمی از بازار زیرساخت‌های شبکه جهان را تسخیر کرده‌اند؛ این مسئله می‌تواند یک موقعیت استراتژیک برای خریدار نهایی آن‌ها ایجاد کند. اگر اتحادیه اروپا قصد دارد به یک مهره مهم در بازار جهانی تبدیل شود، نباید اجازه دهد آمریکا نوکیا را بخرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات