طبق ادعای گزارش‌های جدید، کوالکام به هواوی تراشه می‌فروشد

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش‌های منتشرشده از کشور چین به این موضوع اشاره می‌کنند که کوالکام مجوز لازم برای فروش تراشه به هواوی را دریافت کرده است.
تبلیغات

هواوی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند تراشه‌های HiSilicon را تولید کند؛ به‌همین‌دلیل، قصد دارد نیاز خود را از شرکت‌های دیگر مانند مدیاتک برطرف کند. امروز گزارش‌هایی از کشور چین منتشر شده که می‌گویند کوالکام، سازنده‌ی تراشه‌های اسنپدراگون، مجوز لازم برای تأمین نیازهای هواوی را دریافت کرده است.

در این گزارش، گفته شده است اگر هواوی برند آنر را کنار بگذارد، کوالکام می‌تواند نیاز هواوی را تأمین کند. در‌حال‌حاضر، کوالکام قدرت رفع نیاز هواوی به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ موبایل در دنیا را ندارد.

افرون‌براین، در گزارش‌های جدید آمده است که هواوی قصد دارد برند آنر را با قیمت ۱۵ میلیارد دلار به شرکتی به‌نام دیجیتال چاینا بفروشد. این اتفاق می‌تواند شرایط را متفاوت کند. در‌حال‌حاضر، کوالکام با مشکل دیگری هم دست‌وپنجه نرم می‌کند و آن این است که از دولت آمریکا مجوز ویژه‌ای باید دریافت کند تا بتواند برای هواوی تراشه بسازد.

تا این لحظه، مدرکی مبنی‌بر صدور مجوزهای لازم دولت آمریکا برای کوالکام منتشر نشده است. هواوی برای تولید گوشی‌های جدید به تراشه نیاز خواهد داشت. این شرکت در تولید گوشی میت ۴۰ نیز با مشکلات مختلفی در تأمین تراشه مواجه شد؛ ازاین‌رو، تعداد کمی از این گوشی راهی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات