گوشی 108 مگاپیکسلی ردمی نوت 9 احتمالا نمایشگر 120 هرتز دارد

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلوی شیائومی ردمی نوت ۹
بر اساس شایعه‌ای جدید، یکی از سه گوشی جدید ردمی که به‌زودی معرفی می‌شوند، از نمایشگری با فناوری نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و احتمالا همان گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی است.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر می‌گویند قرار است در ماه جاری میلادی، گوشی‌های جدیدی در قالب خانواده‌ی ردمی نوت ۹ (Xiaomi Redmi Note 9) به بازار چین عرضه شوند و به‌تازگی یکی از افشاگران نام‌آشنا جزئیات یکی از این گوشی‌های هوشمند را فاش کرده است. این افشاگر پیش‌تر گفته بود ردمی در پی عرضه‌ی سه گوشی جدید خانواده‌ی ردمی نوت ۹ است یا حداقل فعلا چنین برنامه‌ای دارد. در آن زمان اعلام شد یکی از گوشی‌های جدید ردمی قرار است از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده کند. گفته می‌شود این محصول ردمی قرار است ارزان‌ترین گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی بازار باشد. 

اکنون‌ به ‌لطف همان افشاگر، مشخصه‌های نمایشگر یکی از سه گوشی جدیدی که ردمی قصد دارد در چین عرضه کند می‌دانیم. بر طبق گزارش جدید، گوشی مورد بحث نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ IPS LCD با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و فناوری نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز دارد. نمایشگر گوشی با نام تجاری دات دیپسلی (DotDisplay) شناخته می‌شود و این یعنی در بخش بالایی آن، بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی وجود دارد.

ظاهرا نمایشگر گوشی ردمی می‌تواند بنا به شرایط مختلف و بر اساس محتوایی که در حال نمایش است، انواع نرخ‌ نوسازی ۳۰ و ۴۸ و ۵۰ و ۶۰ و ۹۰ و ۱۲۰ هرتز را به ‌نمایش بگذارد. این فناوری باعث می‌شود نرخ نوسازی نمایشگر همیشه‌ روی ۱۲۰ هرتز نباشد و در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. چنین رویکردی را پیش‌تر در گوشی شیائومی می 10T پرو دیده بودیم. کارشناسان در بررسی شیائومی می ۱۰ تی پرو گفته‌اند فناوری نرخ نوسازی تطبیقی، راهکاری کارآمد برای بهینه‌سازی مصرف باتری در عین استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. 

گزارش جدید همچنین به ظرفیت ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری گوشی اشاره می‌کند. احتمالا این باتری از فناوری شارژ سریع سیمی ۳۳ وات پشتیبانی خواهد کرد. به ‌احتمال زیاد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی  به همان گوشی ردمی تعلق دارد که قرار است دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی داشته باشد. این مشخصه‌ها باعث می‌شوند گوشی مذکور رده‌بالاترین عضو خانواده‌ی ردمی نوت ۹ باشد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نمایشگر ۱۲۰ هرتز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات