ردمی احتمالا ارزان ترین گوشی 108 مگاپیکسلی بازار را معرفی می‌کند

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعه‌ای جدید، شیائومی در پی عرضه‌ی گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی با برند ردمی در آینده‌ای نزدیک است؛ این محصول احتمالا ارزان‌ترین گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی بازار خواهد بود.
تبلیغات

در سال جاری میلادی چند شرکت اقدام ‌به عرضه‌ی گوشی‌ هوشمندی کردند که از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره ‌می‌برد. از بین این گوشی‌های رده‌بالا می‌توانیم به شیائومی می نوت ۱۰ و سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا اشاره کنیم. تمامی گوشی‌هایی که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارند برچسب قیمت بالای ۵۰۰ دلار یدک می‌کشند و مدل نوت ۲۰ اولترا قیمتش از ۱۰۰۰ دلار عبور کرده است.

به‌تازگی یکی از افشاگران نام‌آشنای صنعت فناوری با نام کاربری Digital Chat Station پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر کرده است. او می‌گوید نخستین گوشی ردمی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هم‌اکنون در حال ساخت است و به‌زودی به بازار عرضه می‌شود. این افشاگر ادعا می‌کند گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی یکی از سه محصول جدیدی است که شیائومی قصد دارد در قالب خانواده‌ی ردمی نوت ۹ به بازار عرضه کند؛ در ابتدا تصور می‌کردیم گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی به خانواده‌ی ردمی نوت ۱۰ تعلق داشته باشد. 

Digital Chat Station به‌طور دقیق‌تر ادعا می‌کند گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی قرار است از حسگر ایزوسل HM2 سامسونگ به‌عنوان حسگر اصلی بهره بگیرد. ایزوسل HM2 حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی است که از پیکسل‌هایی به ‌ابعاد ۰٫۷ میکرومتر بهره می‌گیرد و ابعادش حدود ۰٫۶۵۸ اینچ است. مدل پیشین حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ ازلحاظ ابعاد پیکسل و ابعاد کلی، اندکی بزرگ‌تر از حسگر جدید است.

ایزوسل HM2 سامسونگ از فناوری ترکیب پیکسل‌ها بهره می‌گیرد و می‌تواند هر ۹ پیکسل مجاور را با یکدیگر ادغام کند تا اَبَرپیکسلِ ایجادشده بتواند نور بیشتری جذب کند و کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد. بدین ترتیب دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مورد بحث توانایی خلق تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت؛ این تصاویر نسبت‌ به تصاویری که دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی معمولی می‌گیرند روشنایی و کیفیت بهتری دارند. 

این نخستین باری نیست که Digital Chat Station به تولید گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی توسط ردمی اشاره می‌کند. این افشاگر ماه گذشته‌ی میلادی در پستی جدید مدعی شده بود گوشی مورد بحث با کدنام J17 شناخته می‌شود و درک نار دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی از دوربین‌هایی دیگری  استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها تله‌فوتوی ماکرو است.

به‌علاوه مدتی پیش یکی از گوشی‌های جدید شیائومی با شماره ‌مدل M2007J17C/M2007J17G در وب‌سایت برخی از نهادهای رگولاتوری رؤیت شده بود و کدنام J17 با این شماره ‌مدل هم‌خوانی دارد. در زمان ثبت شدن گوشی شیائومی در وب‌سایت نهادهای رگولاتوری، به بهره‌مندی آن از شارژ سریع ۳۳ وات اشاره شد. 

اینکه شیائومی بخواهد گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی خود را به‌ جای ردمی نوت ۱۰ در قالب خانواده‌ی ردمی نوت ۹ به بازار عرضه کند، اتفاقی دور از انتظار خواهد بود. شرکت چینی عموما عادت دارد در نیمه‌ی نخست سال میلادی یک خانواده از گوشی‌های سری ردمی نوت و در نیمه‌ی دوم خانواده‌‌ای دیگر را به بازار عرضه کند. در سال ۲۰۱۹ با گوشی‌های سری ردمی نوت ۷ و ردمی نوت ۸ و قبل از آن در سال ۲۰۱۸ با گوشی‌های سری ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۶ پرو شاهد این موضوع بودیم. 

ردمی نوت ۹ پرو مکس اکنون قوی‌ترین گوشی در بین اعضای خانواده‌ی ردمی نوت ۹ شیائومی است که مشخصاتی مانند نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ IPC LCD و گواهی ضد آب و اندروید ۱۰ (MIUI 11) و حداکثر هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین چهارگانه و باتری ۵٬۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و با قیمت پایه‌ی تقریبا ۲۲۲ دلار روانه‌ی بازار هند می‌شود. اگر شیائومی سیاست قیمت‌گذاری مشابهی برای گوشی‌های جدیدش در پیش بگیرد، احتمالا شاهد عرضه‌ی ارزان‌قیمت‌ترین گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی به بازار خواهیم بود. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی عرضه‌ی گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات