احتمال صدور مجوز تأمین قطعات مورد نیاز هواوی برای چند شرکت

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایالات متحده در اوایل سال جاری با تصویب قوانینی، زنجیره تأمین هواوی را محدود کرد. حال شایعات از کاهش این محدودیت‌ها حکایت دارند.
تبلیغات

به گزارش فایننشال تایمز، محدودیت‌ بخش تلفن‌های همراه هواوی ممکن است کمی کاهش یابد و شرکت‌ها قادر خواهند بود قطعات مورد نیاز هواوی (غیر از بخش‌های مرتبط با تکنولوژی 5G) را تأمین کنند. طبق گفته‌ی مدیر یک از شرکت‌های نیمه‌هادی آسیا، «تولید تراشه تلفن ‌همراه [برای هواوی] مشکلی ندارد» و سامسونگ دیسپلی نیز از قبل، مجوز تأمین صفحه‌نمایش محصولات هواوی را دریافت کرده است. پیش‌تر سونی نسبت به کاهش تولید حسگر‌های دوربین خود هشدار داده بود که دلیل آن، محدودیت‌های واردشده برای معامله با هواوی بیان می‌شد. حال به گفته‌ی یکی از تحلیلگران Jefferies Group، سونی و آمنی‌ویژن برای تأمین حسگرهای هواوی چراغ سبز دریافت کرده‌اند و کوالکام و مدیاتک می‌توانند مجوزهایی برای تأمین پردازنده‌های هواوی دریافت کنند که کمبود پردازنده‌های آن را بر طرف می‌کند. پیش از این، هواوی از خرید تراشه‌های مدیاتک منع شده بود؛ چرا که پردازنده‌های مدیاتک را TSMC با استفاده از فناوری‌های ایالات متحده تولید می‌کند.

گوگل / هواوی

هنوز مشخص نیست کاهش محدودیت‌ها، خدمات نرم‌افزاری را نیز شامل خواهد شد یا خیر؛ در هر صورت نبود خدمات نرم‌افزاری گوگل موسوم به GSM (سرویس‌های موبایل گوگل) تأثیر انکارناپذیری در گوشی‌های هوشمند آنر و هواوی دارد. هواوی برای جبران نبود سرویس‌های گوگل، از HMS (سرویس‌های موبایل هواوی) رونمایی کرده است و به‌زودی در گوشی‌های هوشمند آن، سیستم‌عامل هارمونی OS جای اندروید را خواهد گرفت که عملکرد و موفقیت آن در هاله‌ای از ابهام است.

تجارت تلفن ‌همراه هواوی نیمی از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد و در صورت بازیابی زنجیره تأمین تراشه، ممکن است فعالیت‌ خود را افزایش دهد. بااین‌حال بخش تجهیزات شبکه مجبور خواهد بود با محدودیت‌های اعمال‌شده دست‌وپنچه نرم کند؛ زیرا ایالات متحده هنوز آن را تهدیدی برای امنیت ملی آن کشور می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات