حسگر لایدار آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس، اندازه قد افراد را در عکس نشان می‌دهد

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حسگر لایدار دو مدل جدید آیفون ۱۲ می‌تواند درکنار تجربه‌ای از واقعیت افزوده، قد افراد را نیز به‌طور خودکار اندازه‌گیری کند.
تبلیغات

مدتی پیش اپل از چهار مدل سری جدید آیفون ۱۲ رونمایی کرد که دو مدل پیشرفته‌تر آیفون‌ ۱۲ پرو و آیفون پرو مکس با حسگر جدید لایدار، تجربه‌ای از واقعیت افزوده دراختیار کاربرانش قرار می‌دهند. این حسگر کاربردی، ویژگی منحصربه‌فرد دیگری نیز ارائه می‌دهد و با استفاده از اپلیکیشن Measure، قد افراد را در عکس می‌نویسد. نکته‌ی جالب‌تر اینکه به گفته‌ی اپل، اپلیکیشن یادشده حتی در حالت نشسته‌ بلندی قد افراد را اندازه‌گیری می‌کند.

روش کار بدین صورت است که اپلیکیشن Measure فرد را در منظره‌یاب گوشی شناسایی و به‌طور خودکار، قدش را از زمین تا سر و کلاه و موی او محاسبه می‌کند. کافی است کاربر پس از بازکردن اپلیکیشن یادشده، دوربین را روی فرد موردن ظر بگیرد و چند ثانیه بعد، خطی در قسمت بالای سر او ظاهر می‌شود که روی آن، اندازه‌‌ی قد را نشان می‌دهد. انتخاب واحد اندازه‌گیری در گزینه‌ی Measure Units در بخش Measure تنظیمات وجود دارد و کاربر می‌تواند بر اساس مورد اندازه‌گیری (فرد یا اشیاء) آن را به فوت، اینچ یا سانتی‌متر تغییر دهد.

گزینه‌ی اسکرین‌شات در دکمه‌ی شاتر دایره‌ای شکل در قسمت پایین سمت راست، امکان ذخیره‌ی عکس را فراهم می‌کند و می‌توان پس از ذخیره‌ی تصویر در قالب عکس یا فایل، آن‌ را به اشتراک گذاشت.

دستگاه‌های مجهز به حسگر لایدار از جمله آیپد پرو ۲۰۲۰، از قابلیت جدید نیز پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت علاوه ‌بر قد افراد، به‌طور خودکار اندازه‌ و ابعاد اشیائی مانند مبلمان و میز را با ابزار Ruler نشان می‌دهد.

علاوه ‌بر آیفون، گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس، اس ۲۰ اولترا، اس ۱۰ فایوجی و نوت ۱۰ پلاس قابلیت اندازه‌گیری ارتفاع، عرض و حتی حجم را با اپلیکیشن Quick Measure و با استفاده از حسگر سه‌بعدی عمق‌سنج فراهم می‌کنند. البته، اپلیکیشن Quick Measure سامسونگ قد افراد را به‌طور خودکار اندازه‌گیری نمی‌کند و کاربر به‌صورت دستی باید آن را اعمال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات