شیائومی بدون حذف لوازم جانبی،‌ ۶۰ درصد پلاستیک بسته‌بندی خود را کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت شیائومی با انتشار توییتی در فضای مجازی، از تولید بسته‌بندی دوست‌دار محیط ‌زیست برای محصولات خود خبر داد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، هنگامی که اپل از آیفون ۱۲ رونمایی کرد، متوجه شدیم این شرکت با هدف حفظ محیط ‌زیست، شارژر و هندزفری موجود در جعبه گوشی‌های هوشمند جدید خود را حذف کرده است. این مسئله با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو بوده است و بیشتر کاربران از آن راضی نیستند. اما شیائومی به‌تازگی با انتشار توییتی در فضای مجازی، از موضوعی صحبت کرده است که نشان می‌دهد حتی بدون حذف شارژرمی‌توان جلوی تخریب محیط ‌زیست را گرفت.

در جدیدترین توییت منتشرشده از حساب شیائومی، این شرکت چینی اعلام کرد تصمیم دارد پلاستیک استفاده‌شده در بسته‌بندی محصولات خود را در اروپا تا ۶۰ درصد کاهش دهد. به‌ نظر می‌رسد شیائومی می 10 تی لایت اولین دستگاهی است در این مسیر قدم برمی‌دارد.

We unboxed the #Mi10TLite - Atlantic Blue variant 😎 You'll get all the essentials, just with less plastic waste. Starting in Europe, we've committed to reducing plastic packaging by about 60%. 🌏 pic.twitter.com/ai1yq3YR92— Xiaomi (@Xiaomi) October 20, 2020

نکته بسیار خوب درباره‌ی اقدام اخیر شیائومی این است که تغییر انجام‌شده تنها در جعبه محصول انجام می‌شود و شما همه‌ی لوازم جانبی موجود دست‌نخورده باقی خواهند ماند. محتوای جعبه‌ی گوشی های شیائومی علاوه ‌بر خود دستگاه شامل یک آداپتور شارژ، یک کابل USB-C و حتی یک قاب هدیه می‌شود. می 10T لایت هنگام عرضه دقیقا همین وسایل را به‌همراه خواهد داشت.

درواقع می‌توان متوجه شد که شیائومی با این حرکت، قصد دارد نشان دهد حتی بدون حذف لوازم جانبی می‌توان جعبه‌های دوست‌دار محیط ‌زیست تولید کرد. البته هنوز مشخص نیست چه مقدار پلاستیک در ساخت جعبه‌های جدید این شرکت استفاده خواهد شد؛ اما گفته می‌شود بیشتر مواد سازنده‌ی آن مقوا است. اگر به یاد داشته باشید، هنگامی که اپل برای اولین ‌بار جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دستگاه‌های خود را حذف کرد بعضی از رقبا آن را مسخره کردند؛‌ اما در مدت‌زمان کمی آن‌ها نیز این کار را انجام دادند. آیا ممکن است دوباره تاریخ تکرار شود و شرکت‌های دیگر به حذف شارژر و هندزفری داخل جعبه روی بیاورند؟

بسته بندی جدید می 10T لایت

البته احتمال وقوع چنین اتفاقی، مخصوصا برای پرچم‌داران شرکت‌ها، کم است. برای مثال شیائومی که قصد دارد دستگاه جدید خود را با جعبه‌های کوچک‌تر عرضه کند، نمی‌تواند شارژر را کنار بگذارد؛ زیرا آداپتور ۲۰ واتی این محصول مانند شارژر آیفون ۱۲ نیست که به‌راحتی بتوان‌ آن را پیدا کرد. بعضی از قطعات تلفن‌ همراه اگر با جعبه‌ی آن‌ ارسال نشوند، موقعیت سختی برای خریدار ایجاد می‌کنند؛ زیرا نمی‌توان آن‌ها را به‌راحتی در بازار پیدا کرد. علاوه بر این، درحالی‌که فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی یکی از ویژگی‌های اصلی است که باعث می‌شود خریداران بیشتر به دستگاه‌های شیائومی توجه کنند، چرا باید آداپتورهایی که توانایی انتقال چنین انرژی را دارند از جعبه‌ها حذف کرد.

به هر حال شما می‌توانید با پرداخت ۲۵۰ یورو مدل دارای ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی Mi 10T Lite را خریداری کنید. ارسال دو رنگ آبی و رز گلد این محصول از فردا شروع می‌شود. نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی کاهش پلاستیک موجود در بسته‌بندی محصولات جدید چیست؟ آیا به ‌نظر شما می‌توان مانند شیائومی لوازم جانبی را در داخل جعبه نگه داشت یا باید مثل اپل آن‌ها را حذف کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات