قطع‌شدن اینترنت 5G آیفون 12 درصورت استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اعضای خانواده آیفون ۱۲ درصورت فعال‌بودن حالت دو سیم‌کارته، از اینترنت 5G پشتیبانی نخواهند کرد.
تبلیغات

وقتی آیفون 12 رونمایی شد، افراد زیادی به قابلیت 5G موجود در همه‌ اعضای خانواده‌ی جدید اپل توجه کردند. تقریبا هیچ شرکتی تاکنون برای همه‌ی مدل‌های یک خانواده پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم را ارائه نکرده بود. همین موضوع باعث شد که عده‌ای درباره‌ی تأثیر اپل در آینده‌ی اینترنت 5G حدس‌هایی بزنند؛ اما به‌تازگی خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد آیفون ۱۲ در حالت دو سیم‌کارته نمی‌تواند اینترنت 5G ارائه دهد.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از بخش سؤال‌های متداول فروشگاه اپل استفاده از آیفون ۱۲، زمانی‌که هر دو سیم‌کارت فعال هستند، باعث می‌شود سرعت داده‌ی‌ تلفن‌همراه به 4G LTE کاهش پیدا کند. همه‌ی مدل‌های نسل جدید آیفون از این حالت پشتیبانی می‌کنند؛ اما اطلاعاتی که اخیرا یکی از کاربران ردیت از منابع فروشگاه‌ اپل منتشر کرده است، از پشتیبانی‌نشدن 5G در‌صورت فعال‌بودن هر دو سیم‌کارت خبر می‌دهد.

آیفون ۱۲ دو سیم کارته

مطالب منتشرشده به بخش «آنچه باید درباره‌ی 5G در آیفون بدانید» مربوط است. در این متن نوشته شده است:

آیا 5G زمانی‌که هر دو سیم‌کارت فعال هستند نیز کار می‌کند؟ هنگام استفاده از دو خط در حالت دوسیم‌کارته، اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌شود و سرعت آن به 4G LTE کاهش می‌یابد. اگر مشتریان فقط از eSIM استفاده می‌کنند و اپراتور آن‌ها بتوانند از اینترنت 5G پشتیبانی کنند، به اینترنت نسل پنجم دسترسی خواهند داشت.

همچنین براساس اطلاعات منتشر‌شده، مشخص شده است که برای استفاده از اینترنت 5G باید یکی از سیم‌کارت‌ها را غیرفعال کرد. این محدودیت کسانی را دلسرد خواهد کرد که قصد داشتند از دو سیم‌کارت درون دستگاه خود برای کارهای مختلف استفاده کنند و اینترنت 5G برای آن‌ها اولویت داشته است.

تصور کنید فردی می‌خواهد با یک خط کارهای اداری خود را انجام دهد و با سیم‌کارت دیگر با دوستان صمیمی‌اش در ارتباط باشد. این فرد نمی‌تواند برای هر دو حالت از اینترنت 5G استفاده کند.

البته ممکن است این مسئله فقط مشکلی نرم‌افزاری باشد و اپل بتواند در به‌روزرسانی‌های بعدی آن را رفع کند. کاربری که اطلاعات اخیر را منتشر کرده است، ادعا می‌کند اپل در اواخر سال جاری به‌روزرسانی‌ای منتشر می‌کند که به‌وسیله‌ی آن اینترنت 5G در حالت دو سیم‌کارت نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

هنوز اپل توضیحاتی درباره‌ی این موضوع ارائه نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود در آینده یکی از مسئولان این شرکت به این مسئله اشاره کند. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی فعال‌نبودن اینترنت 5G در حالت دو سیم‌کارت چیست؟ فکر می‌کنید این مشکل در به‌روزرسانی‌های آینده رفع می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات