سامسونگ در ماه آگوست جایگاه نخست پرفروش‌ترین سازنده گوشی هوشمند را به دست آورد

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود شیوع بیماری کرونا، سامسونگ توانسته است در ماه آگوست جایگاه خود را در صدر فهرست فروشندگان گوشی‌ هوشمند حفظ کند.
تبلیغات

شرکت تحلیلی کانترپوینت پژوهش که در زمینه‌ی آنالیز بازار گجت‌های‌ قابل حمل فعالیت دارد، آماری از فروش گوشی هوشمند در ماه آگوست و جایگاه شرکت‌های برتر منتشر کرده است که طبق آن، سامسونگ با برخورداری از ۲۲ درصد بازار تلفن‌ هوشمند، توانسته جایگاه خود را در مقام اول حفظ کند. 

تحلیلگران کانترپوینت عنوان می‌کنند که سامسونگ با افزایش فروش توانسته است فاصله خود را با هواوی در جایگاه دوم افزایش دهد. هواوی با کسب سهم ۱۶ درصدی از بازار گوشی‌ هوشمند توانسته است جایگاه دومی خود را حفظ کند؛ اما مقایسه آمارهای آگوست و آوریل ۲۰۲۰ از افت فروش شرکت چینی و کاهش سهم آن از بازار تلفن هوشمند خبر می‌دهد.

آمار نشان می‌دهد در ماه آگوست نسبت به ماه آوریل، سهم هواوی از بازار تلفن‌ هوشمند از ۲۱ درصد به ۱۶ درصد کاهش یافته است؛ اما سامسونگ توانسته سهم خود را از ۲۰ درصد به ۲۲ درصد افزایش دهد. در بازه زمانی ذکرشده، بازار تلفن هوشمند با چالش‌های مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کرد. هند که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌ هوشمند محسوب می‌شود، بازارهای خود را تعطیل و دولت هند شهروندان را مجبور به حضور در خانه کرده بود. 

بااین‌حال، سامسونگ گویا توانسته است با بهره‌گیری از فروش آنلاین به رشد سهم خود از بازار تلفن‌ هوشمند کمک کند. در این بین تحریم‌های سخت‌گیرانه هواوی نیز به افت فروش محصولات این شرکت منجر شده است. از طرفی به دلیل به وجود آمدن تنش‌ بین دو دولت هند و چین، کاربران هندی از خرید محصولات چینی منصرف شده‌اند. تمامی موارد مذکور سبب ‌شده است هواوی بخش بزرگی از فروش خود را از دست بدهد.

آمار فروش گوشی های هوشمند به تفکیک شرکت های سازنده

اپل در جایگاه سوم پرفروش‌ترین سازنده گوشی هوشمند قرار دارد. کوپرتینویی‌ها سهم ۱۲ درصدی خود در ماه آوریل را در ماه آگوست حفظ کرده‌اند و انتظار می‌رود با عرضه سری آیفون ۱۲ به فروش محصولات شرکت اپل کمک فراوانی شود. تخمین زده می‌شود که سری آیفون ۱۲ اپل فروش نسبتا موفقی در بازار تجربه کند؛ اما اپل به فروش بیشتر سری آیفون ۱۱ و آیفون SE 2020 نیز امیدوار است.

در جایگاه چهارم شرکت شیائومی قرار دارد که توانسته است سهم ۸ درصدی خود از بازار گوشی‌ هوشمند در ماه آوریل را به ۱۱ درصد در ماه آگوست برساند. درحالی‌که شرکت هواوی شرایط و جایگاه خود در بازار را به مرور زمان از دست می‌دهد، تحلیلگران تخمین می‌زنند که شیائومی در آینده‌ای نزدیک جایگاه هواوی در بازار را بگیرد.

چهار شرکتی که نام آن‌ها ذکر شد، چه در ماه آوریل و چه در ماه آگوست در حدود ۶۰ درصد از بازار تلفن هوشمند را دراختیار داشتند و ۴۰ درصد باقیمانده بین شرکت‌های متفرقه ازجمله وان‌پلاس، ال‌جی، اوپو، ریلمی، ویوو و موارد دیگر تقسیم می‌شد. باید صبر کرد و دید که محبوبیت روزافزون شرکت‌های چینی ازجمله اوپو و وان‌پلاس، می‌تواند تغییری در جایگاه چهار شرکت سامسونگ، هواوی، اپل و شیائومی به وجود آورد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات