مقدار رم آیفون ۱۲ چقدر است؟

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل برای اولین ‌بار، در برخی مدل‌های آیفون ۱۲ از ۶ گیگابایت رم استفاده کرده است.
تبلیغات

گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به تراشه A14 Bionic مجهز شده‌اند؛ ولی تا چند ماه پیش  مشخص نشده بود که اپل چه مقدار رم برای این گوشی‌ها در نظر گرفته است. امروز مشخص شد که اپل روی برخی مدل‌های آیفون ۱۲ از ۶ گیگابایت رم استفاده کرده است.

در آخرین نسخه از Xcode 12.1 فایل‌هایی وجود دارد که به میزان رم مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ اشاره می‌کنند. بر اساس این اطلاعات آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ به ۴ گیگابایت رم مجهز شده‌اند؛ دقیقا همان مقدار رمی که سال گذشته برای آیفون ۱۱ استفاده شده بود.

در ادامه این فایل‌ها به مقدار رم به‌کاررفته در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هم اشاره شده است. این گوشی‌ها ۶ گیگابایت رم دارند. مقدار رم به‌کاررفته روی مدل‌های آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس تنها ۴ گیگابایت بود. رم بیشتر در مدل‌های پرو و مکس به‌واسطه داشتن یک سری ویژگی‌ منحصربه‌فرد در این گوشی‌ها است. مدل‌های پرو می‌توانند عکس‌های ProRAW ثبت کنند.

نتایج اولیه Geekbench گوشی‌های آیفون هم منتشر شده است. امتیاز اولیه آیفون ۱۲ پرو در Geekbench به ۱۵۹۰ در حالت تک‌هسته‌ای رسیده است. در حالت چندهسته‌ای هم امتیاز ۳۱۲۰ کسب کرد. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که آیفون ۱۱ پرو امتیاز ۱۳۰۰ در حالت تک‌هسته‌ای و امتیاز ۳۳۰۰ هزار در حالت چندهسته‌ای کسب کرده است در این آمار مشخص می‌شود که نتایج تست‌های چندهسته‌ای آیفون ۱۲ پرو ضعیف‌تر شده است. البته باید منتظر نتایج دقیق‌تر بمانیم و احتمال دارد که امتیازها متفاوت شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات