آیا هواوی برند آنر را می‌فروشد؟

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در گزارشی که سایت رویترز منتشر کرده است، به این موضوع اشاره می‌شود که شرکت هواوی قصد دارد زیر برند آنر را با قیمت ۳٫۷ میلیارد دلار بفروشد.
تبلیغات

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شده است که این شرکت سازنده گوشی‌ هوشمند با سختی‌های زیادی مواجه شود. هواوی در زمینه ساخت تراشه برای گوشی‌های خودش و حتی استفاده از خدمات گوگل بسیار مشکل دارد. این سختی‌ها باعث شده است که هواوی تولید گوشی‌های خود را به‌شدت کاهش دهد.

حالا گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که هواوی قصد دارد آنر که یکی از زیر برندهای این شرکت چینی به‌حساب می‌آید بفروشد. در گزارش سایت رویترز گفته می‌شود برند آنر، زیرساخت‌های‌ تحقیق و توسعه و بخش‌ تولید و تأمین قطعات فروخته خواهند شد. البته هنوز این مسئله نهایی نشده است.

به‌نظر می‌رسد هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا قصد دارد تمام تمرکز خود را روی ساخت گوشی‌ رده‌بالا بگذارد. برند آنر بیشتر گوشی‌هایی تولید می‌کند که توجه جوانان را جلب ‌کنند و چندان گران نباشند.

رویترز گزارش داده است که شرکت Digital China خریدار احتمالی آنر خواهد بود. بااین‌حال اسم شرکت‌های دیگر از جمله TCL و شیائومی هم شنیده می‌شود.

فروش برند آنر به یک شرکت دیگر به این معنا خواهد بود که تحریم‌های آمریکا دیگر روی این برند تأثیری ندارند و محصولات آنر می‌توانند در تمام دنیا به فروش بروند. بااین‌حال باز هم تضمینی وجود ندارد که آمریکا تحریم‌ها را بردارد. دو شرکت هواوی و آنر به شکل‌های مختلف با هم در ارتباط هستند؛ مخصوصا در قسمت‌های قطعات و تحقیق و توسعه. جدا شدن این دو شرکت از هم یک سری چالش بزرگ برای هواوی در پیش خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات