آیفون ۱۲ زمانی که لازم باشد از 5G استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرد که آیفون ۱۲ از 5G پشتیبانی می‌کند؛ اما این گوشی از ویژگی‌ای به‌نام Smart Data Mode بهره می‌برد که باعث می‌شود گوشی بین 4G و 5G سوییچ کند. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود.
تبلیغات

این ویژگی جدید بیشتر به درد زمانی می‌خورد که در حال بررسی شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل خود هستید. در این حالت گوشی از شبکه 4G استفاده می‌کند، حتی اگر در منطقه‌ای باشید که تحت توشش شبکه 5G است. بااین‌حال اگر در حال تماشای ویدئو یا برقراری تماس تصویری باشید، گوشی به شبکه 5G متصل می‌شود تا سرعت بیشتری دراختیار کاربران قرار بگیرد.

این یک راهکار بسیار هوشمندانه است که اپل آن را روی گوشی آیفون ۱۲ قرار داده است؛ البته هنوز مشخص نشده که این روش چه مقدار در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند. ازآنجایی‌که باتری گوشی‌های آیفون ظرفیت کمتری نسبت به سایر گوشی‌های بازار دارند، اپل سعی کرده مصرف باتری را تا جایی که می‌شود کاهش دهد. البته سعی کرده مصرف سخت‌افزار و نرم‌افزار را بسیار بهینه کند تا باتری بتواند مدت‌زمان مناسبی گوشی را روشن نگه دارد. شاید استفاده از باتری با ظرفیت نه‌چندان خیلی بالا باعث شود که کاربران به‌صورت خودکار از گوشی تنها در حالت 4G استفاده کنند و تنها در زمانی‌که نیاز دارند از شبکه 5G کمک بگیرند.

طول عمر باتری همیشه برای اپل موضوع بسیار مهمی بوده است. به همین دلیل هنوز صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز روی گوشی‌های آیفون ۱۲ دیده نمی‌شود. این مدل صفحه‌نمایش کم‌کم به یک استاندارد در بین گوشی‌های پرچم‌دار بازار تبدیل شده، اما باتری زیادی هم مصرف می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات