Galaxy A42 5G، ارزان ترین گوشی 5G سامسونگ معرفی شد

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی ای ۴۲ 5G میان‌رده‌ی جدید سامسونگ با دوربین چهارگانه و تراشه‌ی اسنپدراگون 750G کوالکام رونمایی شد. این گوشی هوشمند ۳۴۹ پوند قیمت دارد.
تبلیغات

زمان زیادی از روی‌کار‌آمدن گوشی‌های مجهز به شبکه‌ی 5G نمی‌گذرد و در ماه‌های آغازین،‌ این گوشی‌ها گران‌قیمت بودند. بااین‌حال، شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی کم‌کم تلاش کردند مودم‌های 5G را به درون دستگاه‌های میان‌رده نیز وارد کنند. امروزه به‌لطف گوشی‌هایی همچون وان پلاس نورد (OnePlus Nord) و موتو جی فایوجی پلاس (Moto G 5G Plus)، امکان دسترسی به شبکه‌ی 5G با قیمت ارزان‌تر فراهم است. گلکسی ای ۴۲ فایوجی (Samsung Galaxy A42 5G) جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ است که در همین مسیر قدم برمی‌دارد.

گلکسی ای ۴۲ 5G نخستین‌بار در رویداد «زندگی توقف‌ناپذیر»، یعنی یک روز پیش از آغاز مراسم ایفا ۲۰۲۰، معرفی شده بود. در آن زمان، سامسونگ مشخصات اولیه‌ی گلکسی ای ۴۲ 5G را اعلام کرد؛ ولی تا چند ساعت پیش مشخصات کامل آن را نمی‌دانستیم. 

نمایشگر و پنل پشتی گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

گلکسی ای ۴۲ 5G سامسونگ ۳۴۹ پوند (تقریبا ۴۵۰ دلار) قیمت دارد

براساس اعلام رسمی، قیمت گوشی گلکسی ای ۴۲ 5G سامسونگ ۳۴۹ پوند (تقریبا ۴۵۰ دلار)‌ است و ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) وارد بازار بریتانیا می‌شود؛ البته هنوز عرضه‌ی گوشی در بازارهای مهمی مثل آمریکا تأیید نشده است. ۴۵۰ دلار برای بازار ایران بسیار گران‌قیمت تمام می‌شود؛ اما همین برچسب قیمت باعث می‌شود بتوانیم گلکسی ای ۴۲ 5G را در بازارهای جهانی، گوشی 5G مقرون‌به‌صرفه خطاب کنیم.

در گلکسی ای ۴۲ 5G از باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است که از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. این فناوری درمقایسه‌با فناوری به‌کاررفته در برخی گوشی‌ها کُندتر است؛ اما باعث می‌شود باتری گوشی با سرعتی مناسب شارژ شود. در‌هر‌صورت، فراموش نکنید که باید انتظاراتمان را از دستگاهی ۴۵۰ دلاری با توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G کاهش دهیم. 

نیم رخ گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G از دوربین پشتی چهارگانه استفاده می‌کند

در پنل جلویی گلکسی ای ۴۲ 5G از نمایشگر ۶٫۶ اینچ سوپر AMOLED با وضوح +HD استفاده شده است. میان‌رده‌ی 5G سامسونگ به دوربین چهارگانه متشکل از حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/1.8، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض f/2.2، دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو f/2.4 و دوربین چهارم پنج مگاپیکسلی عمق‌سنج با لنز f/2.4 به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه مجهز است. در پنل جلویی گلکسی ای ۴۲ 5G، بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

نمای سه رخ پشت گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

گلکسی ای ۴۲ 5G از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند. این تراشه برپایه‌ی لیتوگرافی هشت‌نانومتری ساخته شده که از دو هسته‌ی قدرتمند کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A55 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه آدرنو ۶۱۰ و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقا ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SD آن را همراهی می‌کند. 

در گلکسی A42 5G سامسونگ از حسگر اثرانگشتِ زیر صفحه‌نمایش استفاده شده و این گوشی قرار است در رنگ‌های مشکی (Prism Dot Black) و سفید (Prism Dot White) و خاکستری (Prism Dot Grey) دردسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. مشخصات فنی گلکسی ای ۴۲ 5G تا حد زیادی مطابق انتظاراتمان از محصولی ۴۵۰ دلاری بود. از وان پلاس نورد می‌توان به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اندرویدی گلکسی ای ۴۲ 5G یاد کرد که ۳۰ پوند گران‌تر است و از حافظه‌ی رم بیشتر و نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین سلفی ثانویه بهره می‌برد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گلکسی ای ۴۲ 5G چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات