سامسونگ گلکسی A42 5G و گلکسی تب A7 و شارژر بی‌سیم Trio را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
سامسونگ در جریان برگزاری مراسم جدید خود، سه دستگاه شامل گوشی گلکسی A42 فایوجی، تبلت گلکسی تب A7 و شارژ بی‌سیم Trio را رونمایی کرد.
تبلیغات

همایش بزرگ ایفا ۲۰۲۰ از فردا به‌صورت رسمی آغاز می‌شود. دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد سامسونگ تمایلی به حضور در این همایش نداشته باشد و به‌جای آن به‌صورت جداگانه رویدادی آنلاین برگزار کند. رویداد «زندگی بدون توقف» سامسونگ ساعت ۱۲:۳۰ امروز برگزار شد و در آن شاهد رونمایی محصولات جدیدی بودیم. بخشی از مراسم سامسونگ به رونمایی از گوشی گلکسی ای ۴۲ فایوجی (Samsung Galaxy A42 5G)، تبلت گلکسی تب ای ۷ (Galaxy Tab A7) و شارژر بی‌سیم تریو (Trio) اختصاص پیدا کرد.

سامسونگ مدتی است که در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند 5G ورود کرده و قصد دارد همچنان محصولات بیشتری با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی روانه‌ی بازار می‌کند. جدیدترین گوشی 5G سامسونگ در دسته‌ی میان‌رده‌ها جای می‌گیرد و با نام گلکسی ای ۴۲ فایوجی (Samsung Galaxy A42 5G) شناخته می‌شود. سامسونگ گوشی میان‌رده‌ی جدید خود را به‌شکلی نسبتا عجیب رونمایی کرد. درحال‌حاضر، چند تصویر رسمی از این محصول به‌همراه بخشی از مشخصات فنی آن دردسترس رسانه‌ها قرار دارند و سامسونگ گفت که قصد دارد سایر مشخصات فنی گلکسی ای ۴۲ 5G را بعدا اعلام کند.

بر اساس اعلام رسمی سامسونگ، گوشی گلکسی ای ۴۲ 5G دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچ سوپر ٰAMOLED است که در بخش بالایی آن بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. سامسونگ وضوح صفحه‌نمایش گوشی جدید خود را اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌کنیم که وضوح آن 1080p باشد؛ به‌خصوص با درنظرگرفتن این حقیقت که گلکسی ای ۴۱ هم‌اکنون مجهز به صفحه‌نمایشی با این وضوح است. همچنین انتظار داریم گلکسی ای ۴۲ 5G در زیر صفحه‌نمایش خود دارای حسگر اثر انگشت باشد.

نمای سه رخ پشت گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

در پنل پشتی گوشی سامسونگ گلکسی ای ۴۲ 5G چهار دوربین مجزا به‌چشم می‌خورد که درون برآمدگی مربعی‌شکل جای گرفته‌اند. تعداد دوربین‌های پنل پشتی گلکسی ای ۴۲ 5G یک عدد بیشتر از دوربین‌های پنل پشتی گلکسی ای ۳۱ است. درحال‌حاضر جزئیات دقیق هر یک از دوربین‌ها را نمی‌دانیم. انتظار داریم در پنل پشتی گلکسی ای ۴۲ 5G از دوربین معمولی به‌همراه دوربین تله‌فوتو و دوربین ماکرو و دوربین عمق‌سنج استفاده شده باشد. اگر به‌طور دقیق به تصاویر نگاه کنید، می‌فهمید که حسگر پایین سمت راست پنل پشتی گوشی، ابعادی کوچک دارد و به‌احتمال زیاد به‌وضوح از نوع عمق‌سنج است. 

با نگاهی به‌نام گوشی می‌توانیم مشخصه‌ی مهم دیگری از آن را بفهمیم. درحال‌حاضر گلکسی ای ۵۱ 5G مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G سامسونگ به‌حساب می‌آید، بااین‌حال شکی نداریم که گلکسی ای ۴۲ 5G قرار است ارزان‌تر از این گوشی باشد. بدین ترتیب اگر بگوییم که گلکسی ای ۴۲ 5G از این پس ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ است، ادعایی منطقی مطرح کرده‌ایم. درحال‌حاضر زود است که بخواهیم به‌طور دقیق به قیمت گوشی اشاره کنیم.

نیم رخ گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

سامسونگ می‌گوید هنگام نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی رسمی گوشی، مشخصات فنی کامل آن را اعلام خواهد کرد. گوشی‌های گلکسی ای ۴۰ و گلکسی ای ۴۱ سامسونگ در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) از راه رسیدند؛ سامسونگ تصمیم گرفته است تا یک سال منتظر نماند و مدل جدید این گوشی‌ها را زودتر از آنچه انتظار داشتیم به دست کاربران برساند. ناگفته نماند که ظاهرا گلکسی ای ۴۲ 5G قرار است در رنگ مشکی روانه‌ی بازار شود.

نمای سه رخ جلو گلکسی تب ای 7 سامسونگ / Galaxy Tab A7

تبلت جدید سامسونگ، گلکسی تب A7 نام دارد که در دسته‌ی تبلت‌های اقتصادی جای می‌گیرد و از صفحه‌نمایش ۱۰٫۴ اینچ TFT با وضوح ۲٬۰۰۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند (این تبلت را با تبلت Galaxy Tab A 7.0 که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد اشتباه نگیرید). سامسونگ می‌گوید تبلت جدیدش دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۰ درصد است. در این تبلت، شاهد استفاده از اسپیکر چهارگانه با پشتیبانی از استاندارد دالبی اتموس هستیم. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش تبلت، متقارن هستند و این محصول از بدنه‌ی فلزی استفاده می‌کند. سامسونگ می‌گوید گلکسی تب A7 مخصوص کسانی است که زیاد به جاهای مختلف می‌روند و به‌دنبال دستگاهی هستند که کیفیت تصویر و صدای خوبی داشته باشد.

پنل پشتی گلکسی تب ای 7 سامسونگ / Galaxy Tab A7

سامسونگ همچنین به حضور اپلیکیشن Kids در این تبلت اشاره می‌کند که محتوای آموزشی مخصوص کودکان ارائه می‌دهد. این تبلت در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و خاکستری دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. تبلت گلکسی تب A7 سامسونگ مجهز به پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای است که سامسونگ ترجیح داده نام آن را اعلام نکند. بر اساس اعلام رسمی، در این پردازنده، سه هسته با فرکانس دو گیگاهرتز و سایر هسته‌ها با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

تبلت اقتصادی جدید سامسونگ مجهز به سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی قابل‌ارتقا ازطریق کارت میکرو SD است. پنل پشتی این تبلت از دوربینی هشت مگاپیکسلی میزبانی می‌کند و پنل جلویی گلکسی تب A7 مجهز به دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی است. در این تبلت از باتری ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی با درگاه USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون استفاده شده است. گلکسی تب A7 سامسونگ با بلوتوث ۵ به‌همراه Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac عرضه می‌شود و مدل‌هایی با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE هم دارد. 

شارژر بی سیم تریو سامسونگ / Samsung Wireless Charging Trio

درنهایت به سومین محصول سامسونگ یعنی شارژر بی‌سیم Trio می‌رسیم که به شما امکان می‌دهد سه دستگاه را به‌صورت هم‌زمان شارژ کنید. برای مثال می‌توانید گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند یا هدفون‌های بی‌سیم نظیر گلکسی بادز را روی این شارژر قرار دهید تا فرایند شارژ آن‌ها آغاز شود. شارژر بی‌سیم سامسونگ با کابل USB-C به USB-C عرضه می‌شود و امکان تهیه‌ی آن در رنگ‌های مشکی و سفید وجود دارد. در سطح بالایی شارژر تریو شاهد فرورفتگی دایره‌ای‌شکل هستیم تا بتوانید ساعت گلکسی واچ ۳ را به‌خوبی روی آن جای دهید. سامسونگ فعلا چیزی درباره‌ی سرعت شارژ تریو اعلام نکرده است. همچنین قیمت و تاریخ عرضه‌ی محصول را نمی‌دانیم. 

سامسونگ که شب گذشته، مشخصات کامل گلکسی زد فولد ۲ را اعلام کرده بود، در مراسم امروز نیز این گوشی را به‌نمایش گذاشت. در دیگر بخش‌های مراسم سامسونگ، شاهد رونمایی پروژکتوری هوشمند با نام The Premiere، مانیتور گیمینگ Odyssey G55، گلکسی فیت ۲، یخچال فریزر جدید و ماشین لباس‌شویی جدید با دستگاه خشک‌کن بودیم که طبق ادعای سامسونگ می‌تواند به‌صورت هوشمندانه کار خود را انجام دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات