شیائومی فناوری RAMDISK را برای افزایش توان گوشی در اجرای بازی‌ها رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فناوری RAMDISK بخشی از حافظه رم را تبدیل به حافظه ذخیره‌سازی می‌کند تا سرعت بارگذاری بازی‌ها افزایش یابد.
تبلیغات

شاید ۱۰ سال پیش، حافظه رم ۱ گیگابایتی میزان مناسبی برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد؛ اما امروزه برای انجام بازی‌های موبایل یا کارهای دیگر به تلفن هوشمندی با حداقل حافظه رم ۶ گیگابایتی نیاز دارید. چنین اتفاقی در حالی رقم می‌خورد که پرچم‌دارانی با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی نیز به بازار عرضه شده‌اند. شیائومی، از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی هوشمند در جهان، فناوری به‌نام RAMDISK را معرفی کرده که وظیفه اصلی آن مدیریت حافظه رم برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌های موبایل است. 

چنین ایده‌ای در گذشته برای کامپیوتر‌های شخصی استفاده شد؛ ایده‌ای که بخشی از حافظه رم به‌جای حافظه ذخیره ‌سازی استفاده شود تا سرعت بارگذاری فایل‌ها و درنتیجه کیفیت اجرای بازی‌ها بهبود یابد. بااین‌حال، شیائومی اولین شرکتی محسوب می‌شود که چنین ایده‌ای را روی گوشی‌های هوشمند پیاده خواهد کرد.

شرکت چینی برای استفاده از ایده‌های نوآورانه در محصولات خود معروف است و اصولا تلفن‌های هوشمندی با سخت‌افزاری توانمند و قیمتی رقابتی به بازار عرضه می‌کند. مقام‌های شیائومی در توضیح RAMDISK می‌گویند کاربر با اختصاص‌دادن بخشی از حافظه رم می‌تواند اطلاعات مرتبط با اپلیکیشن یا بازی مدنظر خود را روی حافظه رم بارگذاری کند تا سرعت اجرای نرم‌افزار یا بازی افزایش چشمگیری یابد.

فناوری RAMDISK شیائومی

درحال‌حاضر، فناوری RAMDISK در مرحله آزمایشی قرار دارد و اگر دارنده گوشی هوشمند می ۱۰ اولترا شیائومی هستید، به‌لطف حافظه ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 آن می‌توانید از ویژگی ذکرشده استفاده کرده و لذت ببرید. در مثالی جالب، سرعت حافظه رم می ۱۰ اولترا شیائومی برابر با ۴۴ گیگابایت‌برثانیه است؛ اما سرعت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 گوشی پرچم‌دار شیائومی در حالت خواندن به بیش از ۱،۷۰۰ مگابایت‌برثانیه و در حالت نوشتن نیز به بیش از ۷۵۰ مگابایت‌برثانیه می‌‌رسد. با مقایسه‌ای ساده می‌توانید تفاوت سرعت دو حافظه را متوجه شوید.

برخورداری از چنین مشخصاتی سبب شده است که شیائومی می ۱۰ اولترا به بهترین گزینه برای آزمایش و استفاده از فناوری RAMDISK تبدیل شود. درصورتی‌که از دارندگان می ۱۰ اولترا هستید، از بخش گیم سنتر می‌توانید نسخه آزمایشی RAMDISK را دانلود و نصب کنید. فناوری جدید شیائومی درحال‌حاضر محدودیت‌های بسیاری دارد و تنها از ۱۰ بازی محبوب پشتیبانی می‌کند که برخی از آن‌ها شامل QQ Speed و Qlory of the King و Peace Elite می‌شوند.

تفاوت رم‌ها در فناوری RAMDISK شیائومی

در مقایسه‌ای کوتاه، مقام‌های شیائومی توضیح می‌دهند که برای نصب بازی Peace Elite به ۲۰ ثانیه زمان نیاز وجود دارد؛ اما زمانی‌که حالت RAMDISK فعال شود، این زمان به ۱۰ ثانیه کاهش می‌یابد. از محدودیت‌های دیگر RAMDISK مدیریت فضای رم است. درواقع، امکان نصب بازی و اپلیکیشن‌های متعدد وجود ندارد و تنها با‌توجه‌به ظرفیت انتخابی می‌توانید بازی و نرم‌افزار مدنظرتان را نصب کنید.

بااین‌حال، مقام‌های شیائومی بیان می‌کنند که برای حل چنین مشکلی امکان انتقال اطلاعات از حافظه رم به حافظه ذخیره‌سازی فراهم شده است تا نیاز به حذف اطلاعات برای جایگزینی با داده‌های جدیدتر وجود نداشته باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره فناوری RAMDISK چیست؟ آیا به این فناوری نیاز دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات