گوگل به پشتیبانی نرم افزاری از پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال خاتمه می‌دهد

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهند از ماه دسامبر دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال گوگل منتشر نخواهد شد.
تبلیغات

ماه گذشته، گوگل به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را برای دو گوشی موبایل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال درکنار مدل‌های جدیدتر سری پیکسل منتشر کرد و امروز نیز به‌روزرسانی جدیدی همراه‌با آخرین بسته امنیتی برای دو گوشی هوشمند ذکرشده انتشار یافت. درحالی‌که سری پیکسل ۲ از محصولاتی محسوب می‌شوند که برای مدت طولانی پشتبیانی نرم‌افزاری شده‌اند، گزارش‌ها از خاتمه‌یافتن پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل از پیکسل ۲ و ۲ ایکس ال خبر می‌دهند.

درواقع از دسامبر ۲۰۲۰ دیگر آپدیتی برای سری گوشی گوگل پیکسل ۲ منتشر نمی‌شود. انتظار می‌رود مانند گوشی هوشمند پیکسل، سری پیکسل ۲ نیز به‌روزرسانی ماه نوامبر را دریافت نکند؛ اما در ماه دسامبر به‌روزرسانی به‌همراه بسته امنیتی ماه نوامبر و دسامبر برای دو محصول سری پیکسل ۲ منتشر شود. به‌روزرسانی ماه اکتبر برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال ویژگی‌های زیر را به‌همراه داشت:

  • برطرف شدن برخی ایرادات در هنگام بوت شدن دستگاه
  • برطرف شدن باگ‌های مرتبط با اعلانات تماس‌های ورودی
  • برطرف شدن باگی که مانع چرخش خودکار آیکون‌ها در زمان چرخش صفحه‌نمایش می‌شد
  • برطرف شدن مشکلات مرتبط با عدم دریافت دستورها مبتنی بر ژست‌های حرکتی در صفحه لانچر

گوگل سه سال پیش سری پیکسل ۲ را معرفی کرد که مدل اول، صفحه‌نمایشی ۵ اینچی داشت و توسط شرکت HTC طراحی و ساخته شده بود. مدل دوم را نیز ال‌جی ساخت؛ مدلی که پیکسل ۲ ایکس ال نام داشت و همراه‌با صفحه‌نمایشی ۶ اینچی و طراحی ظاهری مدرن‌تری روانه بازار شد.

هردو محصول از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ قدرت می‌گرفتند و به‌همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و گزینه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی برای حافظه ذخیره‌ سازی به علاقه‌مندان معرفی شدند. اتمام پشتیبانی نرم‌افزاری از پیکسل ۲ و ۲ ایکسل ال گوگل در حالی رقم می‌خورد که زیرمجموعه شرکت آلفابت چندی پیش پیکسل ۵ و پیکسل 4a مدل 5G را معرفی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات