گلکسی اس 21 سامسونگ فاقد دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در گلکسی S21، پرچم‌دار آینده خود، از دوربین زیر صفحه‌نمایش استفاده نمی‌کند.
تبلیغات

اکنون مدتی است که شرکت‌های مختلف دنیای فناوری قصد دارند نسبت تصویر نمایشگر گوشی‌های هوشمند را به حداکثر برسانند؛ به‌همین دلیل الگوهای مختلفی برای حذف گزینه‌های موجود روی پنل جلویی تلفن طراحی شده است. در یکی از این الگوهای منتشر شده، دوربین سلفی دستگاه، زیر نمایشگر قرار داده شده؛ اتفاقی که جهشی در طراحی صفحه‌نمایش‌های امولد تلفن همراه قلمداد می‌شود.

کارشناسان دنیای فناوری متعقد هستند دوربین سلفی زیر نمایشگر، سال آینده با معرفی چند گوشی هوشمند جدید دردسترس عموم قرار خواهد گرفت. درحالی‌که ممکن است این پیش‌بینی واقعا اتفاق رنگ واقعیت به خود بگیرد، سامسونگ برای استفاده از این قابلیت در پرچم‌داران نسل بعد خود آماده نیست. یکی از خبرگزاری‌های کره‌جنوبی درمورد گوشی سامسونگ گلکسی S21 (یا هر نام دیگری که برای آن انتخاب می‌شود) گفت این دستگاه برای استفاده از دوربین زیر نمایشگر آماده نیست.

Samsung galaxy S20

این خبرگزاری می‌گوید دلیل قرار نگرفتن دوربین زیر نمایشگر گلکسی S21، بازده کم تولید این فناوری است. این مسئله باعث می‌شود سامسونگ توجیه اقتصادی برای انجام این کار نداشته باشد. این شرکت برنامه‌ای برای معرفی فناوری مذکور در سال آینده دارد؛ اما قرار نیست در گلکسی S21 آن را مشاهده کنیم. گفته می‌شود سامسونگ قرار است فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش را برای اولین‌بار در گلکسی Z  فولد ۳ استفاده کند. این دستگاه برای عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده به‌وسیله خبرگزاری کره‌ای The Elec، این اولین دستگاه سامسونگ خواهد بود که از طراحی جدید نمایشگر بهره‌‌ می‌برد.

البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که برای استفاده از این فناوری برنامه‌ریزی کرده است. چینی‌ها می‌توانند با خرید گوشی Axon A20 5G شرکت ZTE، استفاده از دوربین سلفی زیرنمایشگر را تجربه کنند. از آن‌جایی که هنوز افراد زیادی در جهان به این دستگاه دست پیدا نکرده‌اند، نمی‌توان به‌طور دقیق درباره خوب یا بد بودن عملکرد دوربین این دستگاه صحبت کرد. مطمئنا هر فناوری جدیدی برای بهتر شدن به زمان احتیاج دارد؛ برای مثال، گوشی‌های منعطف در ابتدا به خوبی اکنون نبودند و چند ماهی زمان برد تا مشکلاتشان برطرف شود.

اطلاعات به‌دست آمده از گلکسی S21

ما درحال‌حاضر، درباره گلکسی S21 چه اطلاعاتی دراختیار داریم؟ شایعه شده است که نسل بعدی پرچم‌داران سامسونگ، درست مانند نسل پیشین خود از دوربین اصلی چهارگانه استفاده می‌کند. بااین‌حال، گلکسی S21 برخلاف نسل پیشین خود از دو لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند. اگر کمی دقیق‌تر به مشخصات دوربین آن نگاه کنیم متوجه وجود یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز واید انگل ۱۸۰ مگاپیکسلی، یک تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم سه‌برابری و یک لنز تله‌فوتوی دیگر می‌شویم که از نوع پریسکوپی بوده و می‌تواند تا پنج برابر تصویر را بزرگ‌تر کند. گفته می‌شود گوشی هوشمند جایگزین گلکسی S20 دارای دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

انتظار می‌رود گران‌ترین عضو خانواده آینده سامسونگ که احتمالا گلکسی S21 اولترا نام خواهد داشت، قیمتی حدود ۱۴۰۰ دلار داشته باشد. به‌نظر شما کاربران زومیت آیا دوربین زیر صفحه‌نمایش می‌تواند طراحی خوبی برای گوشی‌های هوشمند نسل آینده باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات