شباهت گوشی صاایران به گوشی Ulefone Power 6

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
ساعاتی پس از افشای تصاویر گوشی صاایران، تصویر گوشی دیگری با نام Ulefone Power 6 در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از نظر ظاهری کاملا شبیه به گوشی جدید صاایران است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

روز گذشته آرش کریم‌بیگی، توییت جدیدی منتشر و مشخصات فنی و تصاویری از اولین گوشی صاایران را فاش کرد. کریم‌بیگی در توییت خود گفت که صاایران قصد دارد در آینده‌ای نزدیک «دو مدل» گوشی هوشمند با برند «ویرا» (به‌معنی هوشمند، یادگیرنده و یاددهنده) به بازار عرضه کند. ظاهرا اولین گوشی صاایران که سخت‌افزار قوی‌تر نسبت‌به گوشی دوم دارد، برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای مدیاتک با سرعت کلاک دو گیگاهرتز بهره می‌گیرد. فعلا مدل تراشه را نمی‌دانیم، اما ذهن‌مان به‌سمت هلیو P35 سوق داده می‌شود.

از زمان انتشار تصاویر منتسب به گوشی صاایران، کاربران در شبکه‌های اجتماعی شروع‌به‌نظر دادن درباره‌ی آن کردند. در بین دیدگاه‌هایی که ازسوی کاربران ابراز شد، تصاویری از گوشی چینی با نام Ulefone Power 6 دیده می‌شود که از نظر ظاهری کاملا شبیه به گوشی صاایران است. با جست‌وجوی نام Ulefone Power 6 در یوتیوب به یک ویدیوی جعبه‌گشایی به زبان اسپانیایی رسیدیم. در این ویدئو حتی علائم و نوشته‌های روی برچسب پلاستیکی پشت گوشی نیز با تصاویر لورفته از گوشی صاایران دقیقا یکسان است. در ادامه می‌توانید نظاره‌گر ویدئویی باشید که در آن، جعبه‌گشایی Ulefone Power 6 انجام می‌شود:

ما در زومیت و در پی انتشار این گزارش‌ها پیگیری‌های بیشتری انجام دادیم و متوجه شدیم از نظر سخت‌افزاری نیز این دو گوشی بسیار به هم نزدیک هستند. از نظر  مشخصات فنی گوشی هوشمند Ulefone Power 6، یک تراشه‌ی مدیاتک P35، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، باتری ۶٬۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی و نمایشگر ۶٫۳ اینچی گوشی با وضوح فول HD پلاس دارد و در بالای آن بریدگی قطره‌ای‌شکل به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

کریم‌بیگی از عرضه‌ی گوشی صاایران با اندروید ۹ پای خبر داده بود، همان سیستم‌عاملی که Ulefone Power 6 به‌صورت پیش‌فرض از آن استفاده می‌کند.

شباهت بین گوشی ساخت صاایران و گوشی Ulefone موضوع عجیب یا تازه‌ای نیست در دنیا کارخانه‌های سازنده‌ای وجود دارند که به‌سفارش و با نام برند مدنظر کمپانی‌ها، محصول تولید می‌کنند و از آن‌ها با عنوان OEM یاد می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها نیز برای ورود به بازار از این روش برای ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند. بسیاری از برندهای تولیدکننده‌ی فعلی کشور نیز از همین روش برای تولید و عرضه‌ی محصولات خود به بازار استفاده می‌کنند.  

درحال‌حاضر، جزئیات دقیق مربوط به پروژه‌ی جدید صاایران را نمی‌دانیم، بااین‌حال بیست‌و‌چهارم شهریورماه امسال در گزارشی اعلام شده بود که گوشی‌های صاایران قرار است با حمایت نیروهای مسلح به بازار بیایند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در مراسم معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات اعلام کرد گوشی‌های ساخت صاایران برای عرضه به ایرانسل تحویل داده شده‌اند. اینکه «ساخت» در این‌جا چه معنایی دارد، فعلا مشخص نیست. پیش از این آذری جهرمی گفته بود «بومی‌سازی به‌معنای تولید تماما داخلی نیست».

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ شباهت بین گوشی صاایران و Ulefone Power 6 را چگونه تحلیل می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات