سامسونگ سری گلکسی اف را برای رقابت جدی‌تر با شیائومی در بازار هند معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سری گلکسی اف در حالی معرفی خواهد شد که هم‌اکنون سری گلکسی ام سامسونگ در بازار هند فروش نسبتا چشمگیری تجربه می‌کند.
تبلیغات

درصورتی‌که بخواهیم بازارهای گوشی موبایل در دنیا را از نظر درآمدزایی تقسیم‌بندی کنیم، بازار هند بعد از چین، یکی از مناطق پرسود برای سازندگان تلفن‌های هوشمند است؛ بازاری که هریک از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌طور ویژه روی آن تمرکز می‌کنند. در‌این‌بین، به‌نظر می‌رسد سامسونگ از عملکرد محصولات خود در بازار هند چندان راضی نیست؛ زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهند شرکت کره‌ای به‌زودی سری جدیدی به‌نام گلکسی اف (Galaxy F) را برای عرضه به بازار هند آماده می‌کند. این در حالی است که سامسونگ دو سری میان‌رده به ‌نام‌های گلکسی A و گلکسی M را در بازار هند عرضه می‌کند. باتوجه‌به اطلاعات منتشرشده، گلکسی اف نیز سری میان‌رده است و درحقیقت، سومین سری از محصولات میان‌رده‌ی شرکت کره‌ای به‌زودی در بازار هند فروخته خواهد شد.

گفته می‌شود سری گلکسی اف در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۲۰،۰۰۰ روپیه (۲۷۲ دلار) قرار می‌گیرد و محصولات این سری را می‌توان میان‌رده‌هایی اقتصادی دانست. بااین‌حال، آنچه سری گلکسی اف را از سری ام و ای متمایز می‌سازد، برخورداری از دوربین‌های سلفی و اصلی توانمندتر از محصولات موجود در دو سری مذکور است. ناگفته نماند هم‌اکنون محصولاتی از سری ام با دوربین‌های نسبتا توانمند را شاهد هستیم. برای مثال، گوشی سامسونگ گلکسی M31 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و نمایشگر ۶/۵ اینچی و باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های مهم آن است.

طبق شایعات، سری گلکسی ام فقط از دوربین‌های قدرتمند بهره ببرد و مشخصات سخت‌افزاری دیگرش از مدل‌های سری گلکسی ام بسیار ضعیف‌تر باشد. برای مثال، در آن از پردازنده‌ای ارزان‌تر یا از نمایشگر LCD به‌جای پنل OLED استفاده شود. همچنین، شاید تفاوت میان سری ام و اف به برخورداری ماژول دوربین محصولات سری گلکسی اف از حسگرهای پیشرفته‌تری مانند لرزشگیر تصویر اپتیکال و دوربینی با حسگر بزرگ‌تر یا لنزهای مخصوص خلاصه شود و مشخصات سخت‌افزاری دیگر شباهت بسیاری به یکدیگر داشته باشند.

چنین تصمیمی خطرهای بسیاری در پی دارد. درواقع، ممکن است سامسونگ به‌جای اینکه بازار خود را در هند گسترش دهد، با معرفی سری گلکسی اف فقط به کاهش میزان فروش گلکسی ام یا ای کمک کند. افزون‌براین، شرکت کره‌ای رقبای بسیار سرسختی در هند دارد که از میان آن‌ها، می‌توان به پوکو ایکس 2 شیائومی و ریلمی 6 پرو اشاره کرد که در بازه‌ی قیمتی مشابه به بازار هند راه یافته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات