سامسونگ مقام نخست تولید گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۰ حفظ خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
باتوجه‌به جدیدترین آمارها و تحلیل‌ها، سامسونگ حتی با افت فروش ۳۰ میلیون واحدی در سال ۲۰۲۰، همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان باقی خواهد ماند.
تبلیغات

هر سه‌ماه یک‌بار، آمارهای متعددی منتشر می‌شود که به مواردی ازجمله میزان فروش محصولات در بازار می‌پردازند. طی آمارهای قبلی متوجه شدیم که شیوع بیماری کرونا ضربه بدی به بازار گوشی‌های هوشمند وارد کرد. درواقع با وجود اینکه برخی از شرکت‌ها فروش نسبتا قابل توجهی را داشتند، اما امکان استفاده از حداکثر ظرفیت‌های بازار را نداشته یا با کمبود محصول در بازار مواجه‌ شدند.

در آمارهای جدید که بازه زمانی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را شامل می‌شود، چشم‌اندازی از ادامه روند فروش محصولات در بازار به چشم می‌خورد. تحلیلگران معتقد هستند که بازار با سرعت قابل توجهی به شرایط قبل از شیوع بیماری کرونا بازمی‌گردد و تحلیلگران به‌جای افت ۱۵/۶ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند، افتی ۱۱ درصدی را تخمین می‌زنند. چنین افتی درواقع ارزش بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ را نسبت به سال ۲۰۱۹ پوشش می‌دهد و تحلیلگران انتظار دارند ارزش بازار گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ در حدود ۱۱ درصد کمتر باشد.

در ادامه‌ی آمارها مشخص می‌شود که رونق گرفتن بازار اروپا، آمریکا و هند، دلیل اصلی تجدیدنظر تحلیلگران در مورد میزان افت ارزش بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ بوده است. سامسونگ در سال ۲۰۱۹ توانست درحدود ۲۹۵/۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بفروشد و تخمین زده می‌شود که میزان فروش محصولات شرکت کره‌ای تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۶۵/۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند برسد.

با وجود اینکه سامسونگ افت فروشی ۳۰ میلیونی را نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه خواهد کرد؛ اما دو نکته قابل‌توجه وجود دارد. شرکت کره‌ای در سال ۲۰۲۰ نیز به پرفروش‌ترین سازنده گوشی هوشمند تبدیل می‌شود و نکته دیگر نیز بازگشت میزان فروش سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به آمارهای ۲۰۱۹ یعنی ۲۹۵ میلیون دستگاه است.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱

جایگاه دوم به هواوی اختصاص دارد. شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۴۰/۵ میلیون گوشی هوشمند فروخت و تخمین‌زده می‌شود که میزان فروش محصولات هواوی تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۹۲/۷ میلیون تلفن هوشمند برسد؛ اما تحلیل متخصصان از آینده‌ی شرکت چینی، کابوسی برای سران هواوی خواهد بود. احتمال می‌رود میزان فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در سال ۲۰۲۱ به ۵۹ میلیون دستگاه برسد.

در جایگاه سوم شرکت اپل قرار دارد. کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند آمار فروش ۱۹۷/۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ را نگه داشته و با افت بسیار اندکی در سال ۲۰۲۰ مواجه شوند. تحلیلگران معتقد هستند که فروش اپل در سال ۲۰۲۰ به ۱۹۰/۱ میلیون دستگاه می‌رسد؛ اما کوپرتینویی‌ها با رشد چشمگیری در سال ۲۰۲۱ روبه‌رو شده و ۲۳۵/۷ میلیون گوشی هوشمند خواهند فروخت.

شیائومی در جایگاه چهارم ایستاده است؛ اما اوضاع به مراتب بهتری نسبت به هواوی دارد. شیائومی تنها شرکت در فهرست ارائه‌شده است که نسبت به سال گذشته نه‌تنها افت فروش نداشته، بلکه رشد نیز خواهد داشت. به تخمین تحلیلگران، آمار فروش ۱۲۴/۸ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۹ به ۱۲۹/۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ تبدیل می‌شود و این پیشرفت در سال بعد نیز ادامه خواهد داشت. در سال ۲۰۲۱ انتظار می‌رود شیائومی ۱۶۶/۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات