هواوی Y9a با تراشه هلیو G80 معرفی شد

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
ازجمله ویژگی‌های هواوی Y9a می‌توان به برخورداری از ماژول دوربین دوگانه و نمایشگری تمام‌صفحه اشاره کرد.
تبلیغات

چندی پیش، گزارشی منتشر شد که مشخصات سخت‌افزاری هواوی Y9a را فاش می‌کرد. درواقع، اطلاعات محصول معرفی‌نشده‌ی هواوی روی بنری تبلیغاتی ذکر شده بود و همین امر از فاصله‌ی کم زمانی تا زمان رونمایی هواوی Y9a خبر می‌داد. حال شرکت چینی امروز گوشی هواوی Y9a را رونمایی کرد؛ محصولی مجهز به نمایشگر ۶/۶۳ اینچی تمام‌صفحه که پنل LCD و رزولوشن ۲،۴۰۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل دارد. به‌‌دلیل اینکه دوربین سلفی به‌صورت کشویی تعبیه شده، تمامی صفحه‌نمایش به نمایشگر کشیده‌ی هواوی Y9a اختصاص یافته است.

در زیر قاب هواوی Y9a تراشه‌ی هلیو G80 ساخت مدیاتک قرار گرفته است و از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به‌همراه رابط کاربری EMUI 10.1 استفاده می‌شود. درصورتی‌که اخبار زومیت را پیگیری کرده باشید، هواوی روابط بسیار بدی با دولت آمریکا پیدا کرده و تحریم شده است. هواوی Y9a نیز شامل تحریم‌ها می‌شود و امکان استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل را ندارد. درحقیقت، کاربران محصول جدید هواوی باید به‌جای پلی‌استور گوگل از اپ‌گالری شرکت چینی برای دانلود اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

برای هواوی Y9a حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده و دو گزینه‌ی حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. جالب است بدانید مدل ۸ گیگابایتی فقط در بازارهای آسیایی شامل کشورهای آسیای‌شرقی و آسیای‌مرکزی و خاورمیانه و در دیگر نقاط دنیا مدل ۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در بالای گوشی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با مکانیزم کشویی قرار گرفته و پنل پشتی نیز میزبان ماژول دوربین چهارگانه است. ترکیب این ماژول عبارت‌اند از: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای سنجش میزان عمق در تصویر. ناگفته نماند حسگر EIS نیز ماژول دوربین را همراهی می‌کند. چنین حسگری برای کاهش تأثیر لرزش دوربین روی کیفیت ویدئو در حال ضبط استفاده می‌شود.

رندر هواوی Y9a

هواوی برای محصول جدیدش از باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که امکان شارژ سریع ۲۲/۵ واتی آن وجود دارد؛ البته برای بازار کشورهای آفریقایی و خاورمیانه و آسیای‌مرکزی باتری ۴،۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۴۰ واتی در نظر گرفته شده است.

از دیگر مشخصات هواوی Y9a می‌توان به حسگر اسکنر اثرانگشت در لبه‌ی گوشی هوشمند و درگاه USB-C و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری اشاره کرد. محصول جدید هواوی در سه ‌رنگ‌بندی نقره‌ای و صورتی و مشکی با قیمت ۲۳۹ دلار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود پیش‌فروش هواوی Y9a از ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در کشورهای مختلف ازجمله عراق شروع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات