اپل ابتدا آیفون 12 مکس و آیفون 12 پرو را به بازار عرضه می‌کند؟

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دیجی‌تایمز در گزارشی نوشت به‌دلیل مشکل در تأمین بردهای مدار SLP، اپل قصد دارد در ابتدا آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو و سپس در مرحله‌ی دوم، دو گوشی دیگر خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به بازار عرضه کند.
تبلیغات

اپل احتمالا گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را در قالب چهار عضو روانه‌ی بازار خواهد کرد که دو دستگاه از آن‌ها صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی و یک دستگاه صفحه‌نمایش ۵٫۴ اینچی و دستگاه دیگر صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی خواهند داشت. تاکنون، شایعه‌های متنوعی درباره‌ی گوشی‌‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ شنیده‌ایم و اطلاعات بسیار زیادی از آن‌ها می‌دانیم؛ بااین‌حال، هنوز مطمئن نیستیم که اپل تاریخ عرضه‌ی آن‌ها را برای چه روزی تعیین کرده است.

رسانه‌ی دیجی‌تایمز حدودا یک ماه پیش در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه نوشت اپل قصد دارد ابتدا دو گوشی ۶٫۱ اینچی خانواده‌ی آیفون ۱۲ را روانه‌ی بازار کند. این رسانه دلیل اصلی عرضه‌ی مدل‌های ۶٫۱ اینچی پیش از دو مدل دیگر را مشکلات در تأمین قطعات به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا عنوان کرد. دیجی‌تایمز در همین زمینه اخیرا گزارش جدیدی به‌نقل از منابعش در زنجیره‌ی تأمین اپل منتشر کرد تا جزئیاتی بیشتر دردسترس قرار دهد.

دیجی‌تایمز در گزارش قبلی خود مدعی شده بود اپل برنامه‌ی تولید برد مدار آیفون‌های جدید را تقسیم‌بندی کرده است و نمی‌تواند هم‌زمان بردهای لازم را برای همه‌ی گوشی‌های جدید بسازد. برنامه‌های اپل برای تولید برد مدار مطابق انتظار پیش رفته‌اند. در گزارش دیجی‌تایمز می‌خوانیم:

تأمین‌کنندگان بردهای SLP نسل بعدی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون که احتمالا درنهایت آیفون ۱۲ نامیده خواهند شد، از جولای و آگوست امسال (حدودا تیر تا شهریور) به‌بعد میزان تحویل محصولات مرتبط را به اپل افزایش داده‌اند؛ آن‌هم درحالی‌که گفته می‌شود آیفون‌های جدید اپل دیرتر از حالت معمول روانه‌ی بازار می‌شوند.

دیجی‌تایمز درادامه‌ی گزارشش می‌آورد که گوشی‌های جدید خانواده‌ی آیفون ممکن است در دو مرحله از راه برسند: در مرحله‌ی اول، دو گوشی آیفون  ۶٫۱ اینچی و در مرحله‌ی دوم، آیفون ۵٫۴ اینچی با آیفون ۶٫۷ اینچی عرضه می‌شوند. دیجی‌تایمز می‌گوید منابعش ادعا می‌کنند فرایند تحویل بردهای SLP مخصوص آیفون‌های ۶٫۱ اینچ به اپل جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹)‌ و تحویل بردهای SLP مخصوص آیفون‌های ۵٫۴ اینچی و ۶٫۷ اینچی در نیمه‌ی دوم آگوست ۲۰۲۰ (اواخر مرداد و اوایل شهریور) آغاز شده است. 

ادعاهایی که دیجی‌تایمز در جدیدترین گزارشش مطرح کرده، تقریبا همان چیزهایی هستند که این رسانه در گزارش پیشین گفته بود. درواقع، دیجی‌تایمز ادعا می‌کند فرایند تولید کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین مدل از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ از اواخر ماه گذشته‌ی میلادی آغاز شده است. همان‌طورکه پیش‌تر در اخبار اعلام کردیم، ایده‌ی عرضه‌ی تعدادی از مدل‌های آیفون ۱۲ پیش از مدل‌های دیگر، منطقی و معتبر به‌نظر می‌رسد و قبلا جان پراسر، از افشاگران معروف اپل، هم به آن اشاره کرده است.

در نظر داشته باشید که اپل سابقه‌ی انجام چنین کاری را دارد و با فرایند عرضه‌ی دومرحله‌ای گوشی‌های جدید ناآشنا نیست. این رویکرد را نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ دیدیم؛ یعنی زمانی‌که آیفون ۱۰ در اواخر شهریور رونمایی شد اما تا اواسط آبان دردسترس علاقه‌مندان قرار نگرفت؛ حال‌آنکه آیفون ۸ زودتر روانه‌ی بازار شد. این اتفاق را سال بعد از عرضه‌ی آیفون ۱۰، برای آیفون XR هم مشاهده کردیم. 

نباید فراموش کنید که اپل برای تأمین قطعات محصولاتش به یک تأمین‌کننده وابسته نیست و قطعات موردنیازش را از چندین تأمین‌کننده تهیه می‌کند. بنابراین، اخباری که تأمین‌کننده‌ای خاص منتشر می‌کند، لزوما نمی‌تواند با دقت کافی برنامه‌های اپل را برای عرضه‌ی آیفون‌های جدید تشریح کند. 

گوشی‌های جدیدی که اپل برای عرضه در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده با نام آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) شناخته می‌شوند. گفته می‌شود هر چهار گوشی به صفحه‌نمایش OLED مجهز هستند و از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند. به‌علاوه طبق شایعه‌ها، پس از سال‌ها قرار است لبه‌ی آیفون‌ها حالتی تخت پیدا کند؛ البته برخی شایعه‌ها طراحی جدید را صرفا به مدل‌های پرو نسبت می‌دهند.

یکی از تفاوت‌های اصلی در بین گوشی‌های جدید اپل، دوربین پشتی آن‌ها خواهد بود؛ جایی که گفته می‌شود آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس قرار است از دو دوربین مجزا و آیفون‌های پرو سه دوربین به‌همراه اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) بهره بگیرند. 

اگر گزارش جدید دیجی‌تایمز رنگ حقیقت به‌خود بگیرد، در مرحله‌ی اول عرضه‌ی آیفون‌های جدید، عرضه‌ی آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو را شاهد خواهیم بود. احتمال می‌رود این دو گوشی بیشتر از گوشی‌های دیگر با استقبال مواجه شود؛ بنابراین، عرضه‌ی آن‌ها پیش از مدل‌های دیگر در نگاه اول منطقی به‌نظر می‌رسد. اپل ‌هنگام انتشار جدیدترین گزارش مالی‌اش اعلام کرد آیفون‌های جدید چند هفته دیرتر از راه می‌رسند. در همین زمینه، یکی از افشاگران مدعی شد رویداد رونمایی این گوشی‌ها از اواخر شهریور به اواخر مهر به‌تعویق افتاده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات