آیفون 12 اپل در دنیای واقعی دیده شد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویدئو منتسب به آیفون ۱۲ اپل این گوشی را از زوایای مختلف به‌تصویر می‌کشد. در این ویدئو، می‌بینیم که آیفون ۱۲ برخلاف آیفون ۱۱ به لبه‌های تخت مزین شده است.
تبلیغات

روز گذشته، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گوشی آیفون ۱۲ اپل را نشان می‌داد. در این ویدئو، می‌بینیم که فردی گوشی جدید اپل را در دست گرفته و آن را از زوایای مختلف به‌تصویر می‌کشد. فرد منتشرکننده‌ی ویدئو ادعا می‌کند گوشی را همان لحظه از جعبه‌ی اصلی خارج کرده است. آیفون ۱۲ نشان داده‌شده در ویدئو مذکور در پنل پشتی خود به سه دوربین مجزا مجهز است. چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که این گوشی آیفون ۱۱ پرو نیست؟ بین آیفون ۱۱ پرو و این دستگاه شباهت‌های متعددی وجود دارد. اپل معمولا چند سال طراحی گوشی‌هایش را به‌صورت جزئی تغییر می‌دهد و همین موضوع باعث شده است از آیفون X به‌بعد، تمامی گوشی‌های امروزی اپل تا حد زیادی شبیه به‌هم باشند.

نخستین معیار برای تشخیص آیفون ۱۲ لبه‌های کناری گوشی است. طبق شایعه‌ها، آیفون ۱۲ برخلاف آیفون ۱۱ از لبه‌های تخت استفاده می‌کند. اپل سال‌‌ها است گوشی‌هایش را با لبه‌ی خمیده همراه می‌کند و به‌نظر می‌رسد با خانواده‌ی آیفون ۱۲ قرار است طراحی جعبه‌مانند ارائه دهد؛ یعنی شبیه به آنچه پیش‌تر در آیفون ۴ دیده بودیم. البته برخی شایعه‌‌ها می‌گویند این طراحی جدید به مدل پرو از آیفون‌های سال ۲۰۲۰ محدود است و دو مدل عادی، یعنی آیفون ۱۲ معمولی و آیفون ۱۲ مکس را شامل نمی‌شود.

افزون‌براین، بریدگی (ناچ) بالای صفحه‌نمایش آیفون‌های جدید قرار است کوچک‌تر شود. در این ویدئو، اندازه‌ی بریدگی صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ حداقل در نگاه اول بدون تغییر باقی مانده است. تصاویر فاش‌شده از آیفون ۱۲ ادعا می‌کنند این گوشی ابعاد بسیار کوچکی دارد؛ موضوعی که در این ویدئو چندان صحت ندارد.

چینش دوربین در پنل پشتی آیفون ۱۲ دقیقا مشابه آیفون ۱۱ پرو است و با رندرهای مشاهده‌شده در چند وقت اخیر مطابقت ندارد. براساس شایعه‌ها، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) قرار است در پنل پشتی به سه دوربین مجزا به‌همراه اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) مجهز باشند. این یعنی عملا برآمدگی پنل پشتی آیفون‌های پرو ۲۰۲۰ قرار است دربرگیرنده‌ی چهار حفره‌ی دایره‌ای‌شکل باشد. بعید است اپل بخواهد در مدل عادی آیفون ۱۲ از سه دوربین استفاده کند و طبق گفته‌ی افشاگران، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس در پنل پشتی از دو دوربین با چینش مشابه دوربین‌های آیفون ۱۱ برخوردار هستند. 

در نظر داشته باشید که فعلا از هیچ خبری درباره‌ی آیفون‌های جدید مطمئن نیستیم. ممکن است رندرهای پیش‌تر منتشرشده برپایه‌ی طرح‌واره‌های قاب محصولات تولید شده باشند؛ بنابراین، از دقت کافی بهره نبرند. طرح‌واره‌های قاب بخش دوربین را شامل نمی‌شوند و نمی‌توانند چینش دقیق آن را مشخص کنند؛ ازا‌ین‌رو، هنوزهم احتمال بهره‌مندی مدل‌های عادی آیفون ۱۲ از دوربین سه‌گانه وجود دارد. 

بیشتر شایعه‌ها به حضور دوربین لایدار در آیفون‌های پرو اشاره می‌کنند؛ اما در برخی شایعه‌ها، گفته شده است که دو گوشی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از سه دوربین بهره‌مند هستند. درهرصورت احتمال می‌دهیم دستگاهی نشان داده‌شده در ویدئو فاش‌شده آیفون ۱۲ پرو باشد. اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که برچسب FCC در پنل پشتی گوشی دیده نمی‌شود؛ بنابراین، آنچه در ویدئو می‌بینید، نمونه‌ی پیش‌تولید آیفون ۱۲ است. درحال‌حاضر، آیفون‌های جدید اپل مراحل پایانی تولید را می‌گذرانند و فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی آن‌ها به بازار نداریم. 

تعداد بسیار زیادی ماکت غیرواقعی آیفون ۱۲ تولید شده‌اند و احتمال دارد آنچه در ویدئو می‌بینید، یکی دیگر از همین ماکت‌ها باشد. برای اطمینان از طراحی نهایی آیفون‌ها باید منتظر منابع معتبر باشیم تا اطلاعات بیشتری افشا کنند. 

طبق اعلام افشاگران، اپل در پی رونمایی چهار گوشی جدید است. آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۵٫۴ اینچی OLED در پنل پشتی خود از دو دوربین استفاده می‌کند. این چینش دوربین برای آیفون ۱۲ مکس هم صدق می‌کند؛ اما این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی OLED بهره می‌برد. فعلا نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که دو گوشی یادشده به پنل OELD مجهز می‌شوند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس قطعا صفحه‌نمایش OLED دارند: مدل اول صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی و مدل دوم صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی. خانواده‌ی آیفون ۱۲ از تراشه‌ی پنج‌نانومتری A14 بایونیک اپل برخوردار خواهد بود. گفته می‌شود تاریخ رونمایی این گوشی‌ها از شهریور به مهر به‌تعویق افتاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات