گوشی شفاف سامسونگ در دست ساخت است؟

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت منتسب به سامسونگ، گوشی هوشمند شفافی را به‌تصویر می‌کشد. این گوشی هوشمند، بسیار باریک است و از صفحه‌نمایشی با حاشیه‌ی اندک بهره می‌برد.
تبلیغات

پتنتی جدید با نام «دستگاه مجهز به نمایشگر شفاف و روش تولید این محصول» ظاهرا مدتی پیش توسط سامسونگ ثبت شده و جزئیات آن به‌تازگی دردسترس رسانه‌ها قرار گرفته است. این پتنت نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالا روند کار روی گوشی هوشمند شفاف را آغاز کرده است.

پتنت ثبت‌شده، روی تولید صفحه‌نمایشی شفاف متمرکز است که نه‌تنها روشنایی زیادی دارد بلکه به‌حدی شفاف است که می‌توان پشت آن را مشاهده کرد؛ طرح‌هایی که به‌همراه پتنت منتشر شده‌اند و در زیر این پاراگراف قابل‌مشاهده هستند، دستگاهی را به‌نمایش می‌گذارند که ضخامت کمی دارد و در اطراف صفحه‌نمایش آن تقریبا هیچ حاشیه‌ای به‌چشم نمی‌خورد. به‌نظر می‌رسد این دستگاه تقریبا قطعه‌ی مات ندارد و همه‌چیز آن شفاف است. 

پتنت گوشی شفاف سامسونگ نمایش بخش جلویی

رسانه‌ی لتس‌گو‌دیجیتال (LetsGoDigital) به‌تازگی با طراحی به‌نام جوزپه اسپینلی (ملقب‌به Snoreyn) همکاری کرده است تا دستگاه موردبحث سامسونگ را در قالب رندرهایی غیررسمی به‌تصویر بکشد. این رندرها که اخیرا منتشر شده‌اند در ادامه قابل‌مشاهده هستند:

برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

چند سؤال مهم درباره‌ی زبان طراحی گوشی شفاف سامسونگ مطرح می‌شود. سؤال اول این است که دیگر قطعات به‌کاررفته در گوشی کجا هستند، آیا آن‌ها نیز شفاف شده‌اند؟ سؤال دوم که شاید اهمیت بیشتری داشته باشد، این است که این نوع طراحی چه مزیتی می‌تواند به‌همراه بیاورد؟ شرکتی که گوشی شفاف تولید می‌کند، دقیقا به‌دنبال چیست؟ آیا سامسونگ می‌خواهد صرفا نشان دهد که تا چه حد به فناوری‌های روز دست پیدا کرده؟ در این صورت، گوشی شفاف کاربرد خاصی برای مردم خواهد داشت؟

اینکه قطعات گوشی دقیقا کجا هستند،‌ سؤالی است که می‌توان به دو شیوه‌ی جالب آن را به پاسخ رساند. یکی از ایده‌های مطرح‌شده این است که قطعات داخل گوشی شفاف سامسونگ به‌شدت کوچک‌سازی شده‌اند تا حدی که ممکن است بتوان آن‌ها را در مناطقی از کناره‌های گوشی که نمایشگر را شامل نمی‌شود، جای داد. ایده‌ی دوم این است که احتمالا سامسونگ تا زمان نهایی‌کردن ساخت گوشی بتواند دیگر قطعات به‌کاررفته در آن را نیز شفاف کند که البته همچون ایده‌ی اول دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که امروزه برخی قطعات به‌حالت شفاف درآمده‌اند؛ برای مثال دانشمندان مدتی پیش موفق‌به تولید باتری شفاف شدند. 

مرد چینی درحال نمایش باتری شفاف / Transparent Battery

هیرونوبو مینووا درحال نمایش باتری شفاف

سؤال دیگری که مطرح کردیم این بود که سامسونگ با تولید گوشی شفاف دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کند؟ بازار گوشی‌های هوشمند امروزه به بلوغ زیادی رسیده است، به‌همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی به‌شدت درحال سرمایه‌گذاری روی تحقیق‌و‌توسعه هستند تا بتوانند به نوآوری‌هایی جدید دست پیدا کنند و تجربه‌ی متفاوتی از گوشی‌های هوشمند را به کاربران ارائه دهند. در همین راستا گوشی‌های هوشمند تاشدنی روی کار آمده‌اند که فرم فاکتور جدیدی دارند. شرکت‌ها تلاش می‌کنند با خلق نوآوری، خودشان را از رقبایشان تمییز دهند و گوشی شفاف ممکن است بخشی از استراتژی سامسونگ در همین راستا باشد. 

در نظر داشته باشید که ثبت‌شدن پتنت نمی‌تواند تبدیل شدن آن به محصولی واقعی را تضمین کند. بنابراین تا زمانی‌که اعلام رسمی سامسونگ، نمی‌توانیم با اطمینان از ساخت گوشی شفاف توسط این شرکت کره‌ای سخن‌ به‌میان بیاوریم.

پتنت کامل سامسونگ را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات