قیمت پیکسل 5 گوگل فاش شد؛ پرچم‌داری اقتصادی در راه است؟

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوگل برای پرچم‌دار نسل بعدی خود، پیکسل 5 قیمتی بین ۵۹۹ تا ۶۹۹ دلار را انتخاب کرده است.
تبلیغات

در صورت صحت گزارش‌ها، انتظار می‌رود گوگل در انتهای ماه سپتامبر از مدل‌های جدید سری گوشی‌های هوشمند پیکسل به‌نام‌های پیکسل 4a و پیکسل ۵ رونمایی کند. بااین‌حال، آنچه توجهات را به خود جلب کرده، اطلاعات منتشرشده از پیکسل ۵ گوگل است.

اخیرا رسانه‌ای به‌نام Technik News اطلاعاتی منتشر کرده که طبق آن، پرچم‌دار نسل بعدی گوگل قیمتی در حدود ۶۲۹ یورو خواهد داشت. با وجود اینکه رسانه ذکرشده سابقه‌ی طولانی در فاش کردن اطلاعات درست ندارد؛ اما گزارش منتشرشده دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. درواقع بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که پیکسل ۵ گوگل قیمتی بین ۵۹۹ تا ۶۹۹ دلار داشته باشد و علت اصلی آن را قیمت محصولاتی می‌دانند که از تراشه یکسان با پیکسل ۵ استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود پیکسل ۵ مجهز به تراشه اسنپدراگون 765G شود و از نمایشگری OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و رزولوشن FHD استفاده کند. تراشه ساخت کوالکام را ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراهی خواهند کرد. اصولا محصولات گوگل هیچگاه ارزان‌قیمت نبوده‌اند و همین امر نیز سبب شده تا موفقیت آن‌ها در بازار ضربه شدیدی بخورد.

بااین‌حال، تغییر سیاست‌های سران گوگل برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند مانند انتخاب برچسب قیمتی رقابتی برای پیکسل ۵ می‌تواند به افزایش احتمال موفقیت تجاری آن کمک کند. درواقع سیاست‌های گوگل را محصولات شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس، شیائومی و اوپو شکست داده‌اند؛ گوشی‌های هوشمندی با سخت‌افزار توانمندتر، طراحی ظاهری زیباتر و مهم‌تر از همه قیمتی به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تر باعث شدهاند سری‌های مختلف پیکسل نتوانند موفقیت چندانی در بازار داشته باشند.

در هر صورت، پیکسل 4a و پیکسل ۵ اولین گوشی‌های هوشمند سازنده سیستم‌عامل اندروید خواهند بود که از ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کنند. باید دید که آیا سیاست‌های جدید گوگل در بازار تلفن‌های هوشمند باعث موفقیت و به اوج رسیدن محصولات جدید سری پیکسل خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات