شیائومی جزئیات فناوری استفاده شده در دوربین می 10 اولترا را تشریح کرد

جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم طراحی گوشی هوشمند می ۱۰ اولترا شیائومی، جزئیات مفصلی را از نحوه‌ی عملکرد دوربین‌ها برای دستیابی به بهترین کارایی منتشر کرده است.
تبلیغات

درحال‌حاضر، گوشی هوشمند می ۱۰ اولترا شیائومی، صدر جداول وب‌سایت DxOMark را تصاحب کرده است و شرکت مذکور به‌صورت ویژه‌ای به این موضوع افتخار می‌کند. تیم طراحی گوشی هوشمند یادشده، جزئیات مفصلی را از نحوه‌ی عملکرد دوربین‌ها برای دستیابی به بهترین کارایی در میان همتایانشان منتشر کرده است.

دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/1.32 اینچ است که می‌تواند پردازش تک‌فریم HDR را روی تراشه انجام دهد. طرز کار دوربین به این شکل است که درابتدا، پیکسل‌ها اساسا در سه بخش گروه‌بندی می‌شوند: دارای نورگیری کوتاه، نورگیری متوسط و نورگیری طولانی. هنگامی‌که حسگر، محتوای تصویر را خط به خط می‌خواند، این پیکسل‌ها در یک سیگنال HDR ادغام می‌شوند.

می ۱۰ اولترا اولین گوشی هوشمندی است که به‌لطف ‌چنین پردازشی روی تراشه، قابلیت ضبط ویدئو تحت استاندارد HDR10 را دارد. همچنین، دوربین اصلی دارای طراحی لنز 8P در پنل پشتی است که با هشت عنصر، ناهنجاری‌ها و انحراف را تا جای ممکن کاهش می‌دهد. افزودن هر عنصر به لنز، سبب پیچیدگی فزاینده هنگام ساخت و گران‌تر شدن این سخت‌افزار می‌شود. بهبود تمام‌عیار دوربین تله‌فتو نیز چالش‌هایی را به‌همراه داشته است. این دوربین یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی از نوع IMX586 دارد که با اندازه‌ی 1/2.32 اینچ از دوربین اصلی بزرگ‌تر است. چنین ابعادی سبب شده است تا ضخامت حسگر برای جای‌گیری در قاب گوشی بیشتر از حد باشد. درنتیجه، شیائومی برای کاهش ضخامت سخت‌افزار مذکور، از لنز D-cut استفاده کرده است.

عملکرد دوربین 7P در گوشی شیائومی می 10 اولترا

استفاده از لنز D-cut باعث می‌شود تا تنظیم عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دشوار شود. بااین‌حال، مهندسان شیائومی با چندین‌بار تلاش توانستند لرزش‌گیر را به‌درستی تنظیم کنند. لنز زوایه‌ی فوق‌عریض دارای زاویه‌ی دید ۱۲۸ درجه است. در این دوربین از لنز 7P استفاده شده است که همچون دوربین اصلی تا جای ممکن ناهنجاری‌ها و همچنین، درهم‌آمیختگی رنگ‌ها را به‌خصوص در اطراف تصویر کاهش می‌دهد. کاهش انحراف در لنز باعث بهبود رزولوشن می‌شود؛ زیرا در غیراین‌صورت، ناهنجاری‌ها باید به روش نرم‌افزاری اصلاح شوند.

شیائومی در مناطق مختلف جهان، یعنی پکن، شانگهای، شنژن، نان‌جینگ، توکیو، سانتساگو، بنگلور، پاریس و تامپره چندین مرکز تحقیق‌وتوسعه دارد. وظیفه‌ی توسعه و بهبود سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند سری می برعهده‌ی این مراکز و می ۱۰ اولترا نتیجه‌ی اقدامات آن‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات