نوکیا 3.4 با تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ در فهرست گیک‌بنچ رویت شد

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در بنچمارک اشاره‌ای به تراشه استفاده‌شده نمی‌شود؛ اما باتوجه‌به امتیازهای کسب‌شده انتظار می‌رود که نوکیا ۳.۴ به تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ مجهز باشد.
تبلیغات

اصولا محصولاتی که در دست ساخت هستند، در شرکت‌های سازنده با القاب خاصی نامیده می‌شوند. بااین‌حال، نکته جالبی در مورد محصولات برند نوکیا وجود دارد که اچ‌ام‌دی گلوبال، شرکت سازنده محصولات تحت برند نوکیا، برای نام‌گذاری محصولات در دست ساخت خود از اسامی شخصیت‌های مارول استفاده می‌کند. 

گویا محصول در دست توسعه‌ی جدید این شرکت که نوکیا ۳.۴ نام دارد نیز با لقب دکتر استرنج (Doctor Strange) در درون شرکت شناخته می‌شود. جالب است بدانید برای نوکیا ۲.۴ نیز لقب ولورین انتخاب شده است. حال، اخباری به گوش می‌رسد که نوکیا ۳.۴ یا دکتر استرنج در بنچمارک گیک‌بنچ فهرست شده است و گویا از تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ استفاده می‌کند.

در فهرست به‌صورت دقیق به تراشه استفاده‌شده در گوشی نوکیا ۳.۴ اشاره‌ای نمی‌شود؛ اما امتیازهای کسب‌شده، بسیار شبیه به امتیازات ویوو وای ۲۰ (Vivo Y20) هستند که از تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ استفاده می‌کند. همین موارد نیز سبب شده تا تخمین زده شود که نوکیا ۳.۴ نیز مجهز به تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام خواهد بود.

در هر صورت، برخورداری پردازنده نوکیا ۳.۴ از چهار هسته کرتکس A73 باعث می‌شود که محصول جدید اچ‌ام‌دی گلوبال در مقایسه با نوکیا ۲.۴ از برتری قابل توجهی در پردازش داده‌ها برخوردار شود. نوکیا ۲.۴ از تراشه هلیو پی ۲۲ ساخت مدیاتک استفاده می‌کند و پردازنده آن مجهز به هسته‌های کرتکس A53 شده است. انتظار می‌رود نوکیا ۳.۴ دارای ۳ گیگابایت حافظه رم باشد.

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند، نوکیا ۲.۴ و ۳.۴ به‌همراه دو گوشی هوشمند نوکیا ۶.۳ و ۷.۳ در نمایشگاه IFA امسال رونمایی می‌شوند. زمان برگزاری نمایشگاه IFA سوم سپتامبر (سیزدهم شهریور) خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات