پتنت های جدید سامسونگ و ال جی خبر از گوشی‌های تاشدنی ماندگار تر می‌دهد

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی و سامسونگ پتنتی را به ثبت رسانده‌اند که ساخت نمایشگر‌های تاشدنی مقاوم‌تری را نوید می‌دهد.
تبلیغات

رونمایی از گوشی‌های تاشدنی یکی از اتفاق‌های خوب حوزه فناوری در سال ۲۰۱۹ بود. این نوآوری با استقبال چشم‌گیر طرفداران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان رو‌به‌رو شد. پس از آن شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده‌ی موبایل با سرمایه‌گذاری هنگفت به جنگ با رقبا برای تولید گوشی‌های تاشدنی با قابلیت‌های بهتر و استحکام بیشتر رفتند. پیشرفت فناوری گوشی‌های تاشدنی در سال ۲۰۲۰ همه‌ی چشم‌ها را خیره‌کرد؛ درحالی‌که شاید چند سال پیش تولید چنین گوشی‌هایی اصلا تصور نمی‌شد.

با گذر زمان و پیشرفت در زمینه‌ی ساخت نمایشگر، امروزه شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و موتورولا گوشی‌های تاشوی نسبتا بادوامی تولید کرده‌اند. طراحی و ساخت چنین گوشی‌هایی ‌با گذشت زمان بسیار پیشرفت کرده‌، برای درک این موضوع کافی است به تفاوت طراحی بین نمونه اصلی Galaxy Fold و Galaxy Z Flip توجه کنید. در رقابت برای پیشبرد فناوری گوشی‌های تاشدنی، غول‌های بزرگ سازنده‌ی نمایشگر مانند Samsung و LG با سرمایه‌گذاری در این حوزه، در تلاش برای یافتن روش‌هایی هستند که دوام و ماندگاری نمایشگر‌های گوشی‌های تاشدنی را افزایش دهند.

به گزارش سایت ETNews، سامسونگ و ال‌جی پتنتی را ثبت کرده‌اند که در آن به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش ماندگاری صفحه‌نمایش به وسیله کاهش سطح فشار در هنگام تا‌شدن گوشی پرداخته شده است. پتنت ال‌جی یک «لایه‌ی کنترل» را در ساختار نمایشگر نشان می‌دهد که باعث کاهش فشار درونی سطح نمایشگر و جلوگیری از چین‌خوردگی آن می‌شود. بدین‌ترتیب از نمایشگر محافظت بیشتری خواهد شد. ال‌جی یک قدم فراتر رفته و این روش را به مرحله آزمایش نیز رسانده است. به گفته این شرکت، روش آن‌ها «به مقدار بسیار زیادی کشش سطحی نمایشگر را کم می‌کند.»

طراحی ثبت اختراع نمایشگر تاشدنی سامسونگ

ثبت اختراع نمایشگر تاشدنی سامسونگ

طراحی ثبت اختراع گوشی تاشدنی ال جی

ثبت اختراع نمایشگر تاشدنی ال‌جی

هم زمان با ال‌جی، سامسونگ نیز به نوآوری «چسبندگی حساس به فشار» (pressure-sensitive adhesive) در محورهای چرخش دست یافته است. این روش باعث شل شدن گریپ‌های محور می‌شود، درنتیجه میزان فشار داخلی را در سطح نمایشگر کاهش می‌دهد. هرچه از جانب کاربر فشار بیشتری وارد شود میزان چسبندگی کم‌تری به وجود خواهد آمد و دوام نمایشگر بیشتر می‌شود.

باید یادآوری کرد که ثبت پتنت‌های اخیر لزوماً به‌معنای استفاده‌ی آن‌ها در محصولات بعدی سامسونگ و ال‌جی نیست. نباید انتظار داشت که گوشی تاشدنی بعدی این شرکت‌ها ‌به اندازه گوشی‌های مرسوم امروزی موجود در بازار با دوام باشند. البته، روش‌های ذکر‌شده به طرز محسوسی واقع‌گرایانه هستند و همان‌طور که گفته شد، روش ال‌جی حتی به مرحله آزمایش نیز رسیده است؛ بنابراین می‌توان امیدوار بود، راهکارهای جدید ‌در آینده به واقعیت بپیوندند؛ البته اگر درحال‌حاضر تولید نشده باشند!

گوشی تاشدنی سامسونگ

باتوجه‌به جدید‌بودن فناوری گوشی‌های تاشدنی، فشار زیادی روی دوش شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی ‌برای بهبود قابلیت اطمینان آن‌ها وجود دارد. گوشی‌ تاشدنی هنوز به‌عنوان مدل دردسترس عموم حساب نمی‌شود؛ اما روند پیشرفت طراحی این نوع گوشی‌ها ‌بسیار امیدوار‌کننده به‌نظر می‌رسد. با پیشرفتی که در طراحی و تولید گوشی Galaxy Z Fold 2 مشاهده می‌شود، امید به بهبود کیفیت، تولید بیشتر و درنتیجه کاهش قیمت چنین گوشی‌هایی ‌بیشتر شده و آرزوی دردسترس قرارگرفتن آن‌ها برای اکثریت مردم، به واقعیت نزدیک‌ترشده است. 

درحال‌حاضر گوشی‌های گلکسی فولد، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فلیپ سامسونگ، موتورولا ریزر و شیائومی می میکس آلفا از بهترین گوشی‌های با نمایشگر تاشدنی در بازار هستند. شما کاربران زومیت می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات زومیت به بررسی و مقایسه این گوشی‌ها بپردازید و همچنین ارزان‌ترین فروشنده‌ی آن‌ها را از بین صد‌ها فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات