شیائومی ویدیوی کالبدشکافی می 10 اولترا را منتشر کرد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدیویی که شرکت شیائومی منتشر کرده است، اطلاعات جالبی در مورد قطعات استفاده‌شده در شیائومی می ۱۰ اولترا در اختیارمان قرار می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی به‌مناسبت بزرگداشت ۱۰ سالگی خود از گوشی هوشمندی به‌نام شیائومی می ۱۰ اولترا رونمایی کرد که دارای شارژ سریع باسیم ۱۲۰ واتی است. مشخصات سخت‌افزاری و امکانات گسترده‌ی می ۱۰ اولترا به نحوی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. حال، ویدیویی از محصول جدید شرکت چینی منتشرشده است که قطعات درون دستگاه را طی فرایند کالبدشکافی نشان می‌دهد.

نکته جالب این است که ویدئو را شرکت شیائومی تهیه و منتشر کرده و اطلاعات بیشتری دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. با‌این‌حال، مدت زمان ویدئو تنها به ۲ دقیقه می‌رسد و به‌صورت خلاصه‌شده و کوتاه به بررسی قطعات درون گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا پرداخته می‌شود.

در ویدئو می‌توان مشاهده کرد که پس از بازکردن پنل پشتی، ابتدا تراشه NFC و سپس کویل یا سیم‌پیچ مخصوص شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی از بدنه‌ی دستگاه جدا می‌شود. به‌گفته شیائومی، می ۱۰ اولترا تنها به ۴۰ دقیقه نیاز دارد تا ازطریق شارژ بی‌سیم، میزان انرژی ذخیره‌شده در باتری را از ۰ درصد به ۱۰۰ درصد برساند. در شارژ باسیم نیز مدت زمان ذکرشده برای شارژ ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه به ۲۳ دقیقه کاهش می‌یابد.

ویدیوی کالبدشکافی شیائومی می 10 اولترا

پس از جداسازی کویل، قطعات مرتبط با دوربین اصلی جدا می‌شود تا بتوانیم نگاهی به حسگرها ازجمله حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی داشته باشیم. در ویدئو نشان داده می‌شود که شیائومی از ۳ روش مختلف برای خنک‌سازی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند. روش اول استفاده از ورقه‌های گرافن-مس به‌صورت ساندویچی است که تراشه، رم، حافظه و مودم را احاطه می‌کند. درواقع ورقه گرافن‌-مس، گرمای ایجادشده توسط قطعات مذکور را به خود جذب می‌کند تا دمای آن‌ها کاهش یابد.

ورقه دیگری از جنس گرافین با محفظه‌های خنک‌کننده از جنس مس در زیر پنل جلویی قرار گرفته و ورقه‌ای دیگر در میان حسگر اسکنر اثرانگشت و نمایشگر OLED قرار دارد تا گرمای به‌وجود‌آمده را جذب و به بیرون منتقل کند.

در ادامه به موارد دیگری ازجمله محافظ شیشه گوریلا گلس ۵ برای محافظت از نمایشگر و محافظ شیشه گوریلا گلکس ۶ استفاده‌شده در پنل پشتی اشاره می‌شود. محصول فوق‌العاده جذاب شیائومی از قیمت پایه‌ای معادل ۷۶۰ دلار از ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) به بازار عرضه می‌شود.

دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات