دولت آمریکا ۳۸ شرکت وابسته به هواوی را تحریم کرد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت بازرگانی ایالات متحده ۳۸ شرکت وابسته به هواوی را به دلیل دور زدن تحریم‌ها، به فهرست سیاه خود اضافه کرد.
تبلیغات

روز دوشنبه، خبری منتشر شد که وزارت بازرگانی ایالات متحده تحریم‌های هواوی را افزایش داده است؛ به‌نحوی‌که کار برای شرکت چینی در زمینه خرید تراشه‌های ساخت شرکت‌های آمریکایی یا هرگونه تراشه‌ای که از نرم‌افزار یا فناوری‌های شرکت‌های آمریکایی در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد، سخت‌تر شود.

طبق گفته‌ها و بیانیه‌ی منتشرشده از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، هواوی با دور زدن تحریم‌ها موفق به خرید تجهیزات لازم خود شده است؛ به این صورت که از شرکت‌های شخص ثالث، قطعات و تجهیزات موردنیاز شرکت چینی تهیه می‌شود.

در همین راستا، دولت آمریکا در نظر دارد ۳۸ شرکت از ۲۱ کشور مختلف را که به هواوی در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده‌اند، به فهرست سیاه خود منتقل کند. افزوده‌شدن به فهرست سیاه به‌معنی منع هرگونه فعالیت تجاری شرکت نام‌برده در خاک ایالات متحده خواهد بود. در بیانیه‌ای که ویلبور راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده منتشر کرد، آمده است:

با وجود اینکه دسترسی هواوی به فناوری‌های ایالات متحده منع شده است؛ اما هواوی و شرکت‌های وابسته به آن با همکاری شرکت‌های شخص ثالث موفق به دستیابی به تجهیزات و قطعات مورد نیازشان شده‌اند، به نحوی که امنیت ملی ایالات متحده و منافع سیاست خارجی آمریکا به خطر بیفتد. اقدامات چندجانبه‌ای که صورت گرفته، بیانگر تعهد مداوممان در جلوگیری از دستیابی هواوی به اهداف خود است.

تمامی شرکت‌های وابسته به هواوی که توسط ایالات متحده تحریم شده‌اند درواقع شعبه‌هایی از غول فناوری چینی هستند که در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی، فضای ابری و تحقیق و توسعه در کشورهای اروپایی فعالیت دارند.

تنش میان دولت ایالات متحده و شرکت هواوی از زمانی شروع شد که مقامات آمریکایی، غول فناوری چینی را به سرقت اطلاعات از شهروندان آمریکایی متهم کردند. توقف تولید تراشه‌های بالارده کرین ازجمله ضرباتی است که تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی دولت آمریکا به این شرکت چینی زده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات