اتمام اعتبار مجوز همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی برای این شرکت چینی دردسرساز شد

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی دولت آمریکا باعث خواهد شد که هواوی در عرضه به‌روزرسانی‌‌های جدید اپلیکیشن‌های گوگل با مشکل مواجه شود.
تبلیغات

پس از اینکه دولت آمریکا اعلام کرد هواوی به اتهام دزدی اطلاعات از شهروندان ایالات متحده تحریم می‌شود، مجوز عمومی صادر شد که برخی از شرکت‌های ایالات متحده به مدت زمان مشخصی همکاری خود را با هواوی ادامه دهند. با وجود اینکه دولت آمریکا مجوز عمومی همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی را چندین بار تمدید کرد؛ اما درنهایت طی روزهای گذشته، این مجوز باطل شد و هم‌اکنون شرکت‌های ایالات متحده حق همکاری با هواوی را ندارند.

شاید بزرگ‌ترین ضربه‌ای که هواوی از قطع همکاری با شرکت‌های آمریکایی ببیند، عدم ادامه همکاری با شرکت گوگل باشد؛ زیرا محصولات هواوی از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند و به همین علت، همکاری شرکت چینی با گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

درحال‌حاضر تنها محصولاتی از هواوی که قبل از ۱۶ مه ۲۰۱۹ تولید شده باشند، همچنان امکان دریافت به‌روزرسانی‌‌های نرم‌افزاری و امنیتی و همچنین به‌روزرسانی‌‌های عمومی برای اپلیکیشن‌های گوگل را خواهند داشت. بااین‌حال، نکته‌ای بسیار مهم در این زمینه وجود دارد. در صورتی که هواوی در عرضه به‌روزرسانی‌‌ها برای محصولات خود به هرگونه مشکلی دچار شود یا عملکرد اپلیکیشن‌های گوگل یا دستگاه‌های هواوی پس از نصب به‌روزرسانی‌ به مشکل برخورد کند، هواوی نمی‌تواند از گوگل برای رفع مشکلات پیش‌آمده کمک بگیرد.

درواقع مشکلات موجود بر سر راه هواوی تنها به این زمینه ختم نمی‌شوند؛ بلکه ممکن است پشتیبانی گوگل از محصولات قدیمی هواوی (تولیدشده قبل از ۱۶ مه ۲۰۱۹) نیز خاتمه یابد. درواقع احتمال داده می‌شود که اپلیکیشن‌های گوگل در محصولات قدیمی هواوی دیگر به‌روزرسانی‌‌های جدید را دریافت نکنند؛ زیرا گوگل باید هرگونه به‌روزرسانی آتی عرضه‌شده روی محصولات هواوی را تأیید کند. با وجود تحریم‌ها و اتمام اعتبار مجوز عمومی نیز انجام چنین کاری برای گوگل دشوار خواهد شد.

متاسفانه هنوز هیچ یک از مقامات گوگل و هواوی نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند و مشخص نیست که آیا مقامات ایالات متحده نسبت به تمدید اعتبار مجوز عمومی اقدام می‌کنند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات