سامسونگ بخش بزرگی از خطوط تولید گوشی‌های خود را به هند منتقل می‌کند

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نظر دارد طی ۵ سال آینده، درمجموع ۴۰ میلیارد دلار گوشی هوشمند در هند تولید کند.
تبلیغات

طبق آنچه رسانه‌ی اکونومیک تایمز اعلام کرده، سامسونگ در حال تدارک برای انتقال بخش بزرگی از تولیدات خود به هند است و گویا در این میان بسیاری از کارخانه‌های سامسونگ در چین تعطیل شده یا تغییر فعالیت خواهند داد.

گویا سامسونگ این موضوع را با دولت هند مطرح کرده و دولت هند نیز از طرح شرکت کره‌ای استقبال کرده است. درواقع سامسونگ در نظر دارد میزان تولید گوشی‌های هوشمند خود در هند را به ارزشی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار طی ۵ سال آینده برساند. از میان محصولات تولید شده نیز اکثر تلفن‌های هوشمند با قیمتی فراتر از ۲۰۰ دلار به بازارهای دیگر فرستاده خواهند شد.

سال گذشته میلادی، سامسونگ آخرین کارخانه خود در چین را تعطیل کرد و بیشتر تولیدات خود را به ویتنام برد؛ اما بنا به دلایلی نامشخص، سران شرکت کره‌ای تصمیم گرفته‌اند که بخش بزرگی از تولیدات تلفن‌های هوشمند خود را به هند منتقل کنند. درحال‌حاضر سامسونگ کارخانه‌های مختلفی در هند دارد که با افزوده شدن میزان تولید ۴۰ میلیارد دلاری، هند به بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده گوشی‌های هوشمند سامسونگ تبدیل خواهد شد؛ عنوانی که تا چندی پیش دراختیار چین قرار داشت.

هنوز برنامه‌های شرکت کره‌‌ای مشخص نیست؛ اما چندی پیش بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در شهر نویدا هند تأسیس شد. با درنظرگرفتن تصمیماتی که سامسونگ اتخاذ کرده است، از این پس نه‌تنها محصولات پایین‌رده و میان‌رده، بلکه گوشی‌های هوشمندی همچون سری نوت و گلکسی اس نیز در هند تولید خواهند شد که می‌تواند سود قابل توجهی را برای دولت هند به‌همراه داشته باشد. همچنین نباید ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در هند را نادیده گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات