شارژر ۹۰ وات لنوو لیجن باتری گوشی را در نیم ساعت شارژ می‌کند

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوشی گیمینگ لنوو لیجن به باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۹۰ وات مجهز است. ظاهرا این فناوری می‌تواند باتری دستگاه را در ۳۰ دقیقه کاملا شارژ کند.
تبلیغات

امروزه در دورانی هستیم که فناوری شارژ سریع بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده است و شرکت‌های زیادی روی آن مانور می‌دهند. شرکت‌های چینی تلاش زیادی در بازار فناوری شارژ سریع می‌کنند تا همیشه توجهات به ‌سمتشان جلب شود. شیائومی و اوپو و ویوو تاکنون فناوری‌های بسیار پرسرعتی معرفی کرده‌اند؛ اما هیچ‌گاه عرضه‌ی آن‌ها را در قالب محصول شاهد نبوده‌ایم. نکته‌ی بسیار مهم درباره‌ی این فناوری‌ها آن است که امکان شارژ سریع باتری‌های پرظرفیت را در زمانی کوتاه فراهم می‌کنند. 

لنوو لیجن (Lenovo Legion) گوشی گیمینگ جدیدی محسوب می‌شود که زمان بسیار کمی تا رونمایی رسمی آن باقی مانده است. طبق اعلام رسمی لنوو، این گوشی لنوو ۲۲ جولای‌ی ۲۰۲۰ (۱ مرداد ۱۳۹۹) رونمایی می‌شود. از همان روزهایی که زمزمه‌های اولیه درباره‌ی لنوو لیجن شنیده می‌شدند، به فناوری شارژ سریع آن اشاره‌هایی شد. اگر اخبار جدید حقیقت داشته باشند، لنوو لیجن می‌تواند رکوردی جدید درزمینه‌ی شارژ سریع ثبت کند.

درحال‌حاضر، قدرتمندترین شارژر بازار شارژر ۶۵ وات اوپو است. ظاهرا لنوو قصد دارد با فناوری جدیدی با عنوان Twin Turbo که توان ۹۰ وات ارائه می‌دهد، اوپو را هم پشت‌سر بگذارد. البته در نظر داشته باشید اوپو چند روز پیش فناوری ۱۲۵ وات معرفی کرد؛ اما این فناوری هنوز روانه‌ی بازار نشده و نمی‌دانیم کدام گوشی قرار است به آن مجهز شود. لنوو می‌گوید فناوری Twin Turbo سریع‌ترین فناوری شارژ دنیا برای باتری‌های ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌حساب می‌آید. این شرکت ادعا می‌کند فناوری ۹۰ وات یادشده بسیار باثبات و مطمئن است. 

آن‌طورکه تیزری جدید نشان می‌دهد، فناوری ۹۰ وات لنوو می‌تواند باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی را در نیم ساعت کاملا شارژ‌ کند. همچون دیگر فناوری‌های شارژ سریع، باتری به‌کاررفته در لنوو لیجن به دو سلول تقسیم می‌شود تا سرعت شارژ دوبرابر افزایش پیدا کند. لنوو ۱۶ معیار امنیتی درون گوشی قرار داده است تا مطمئن شود مشکلی برای باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هنگام شارژ با توان ۹۰ وات پیش نمی‌آید.

لنوو لیجن لژیون / Lenovo Legion از نمای سه رخ عقب

لنوو لیجن به دو درگاه USB-C مجهز است که یکی از آن‌ها در بخش زیرین و دیگری در بخش کناری گوشی جای گرفته. ازآنجاکه لیجن دو درگاه USB-C دارد، می‌توانید صرف‌نظر از اینکه افقی یا عمودی گوشی را در دست گرفته‌اید، آن را به شارژر متصل کنید و بازی کنید. لنوو می‌گوید رابط کاربری Legion OS را به‌گونه‌ای طراحی کرده که گوشی بتواند در حالت افقی، تجربه‌ی کاربری بهینه‌ای ارائه دهد. Legion OS مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است.

لنوو لیجن قرار است به صفحه‌نمایشی AMOLED با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و قدرتمندترین اسپیکر در بین تمامی گوشی‌های هوشمند مجهز شود. این گوشی به‌منظور ارائه‌ی بازخورد هپتیک قدرتمند از دو موتور خطی بهره می‌گیرد و از دوربین سلفی پاپ‌آپ (بالاجهنده) استفاده می‌کند تا حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به‌شدت کاهش یابد. جالب است بدانید دوربین سلفی پاپ‌آپ در بخش کناری گوشی جای گرفته؛ یعنی برای دسترسی به آن باید لنوو لیجن را افقی نگه دارید. افزون‌براین، لیجن جزو نخستین گوشی‌های دنیا است که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام بهره می‌برد. از دیگر مشخصات لنوو لیجن برخورداری از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی UFS 3.1 خواهد بود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟ فکر می‌کنید قیمت گوشی لنوو لیجن چقدر خواهد بود؟

تصاویر این مقاله رندرهای منتسب به لنوو لیجن هستند و رسما ‌تأیید نشده‌اند. این رندرها را فروشگاه JD.com منتشر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات