تیزر لنوو لیجن فاش شد؛ نمایشگر ۱۴۴ هرتز و شارژ‌ سریع ۹۰ وات

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تیزر فاش‌شده از لنوو لیجن نشان می‌دهد این گوشی گیمینگ صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز دارد. در نخستین روز ماه آینده‌ی شمسی، لنوو لیجن را رونمایی می‌کند.
تبلیغات

گوشی گیمینگ لنوو لیجن (Lenovo Legion) روز ۲۲ جولای ۲۰۲۰ (۱ مرداد ۱۳۹۹) رسما رونمایی می‌شود. لنوو در هفته‌های اخیر با انتشار اطلاعاتی جزئی از این گوشی تلاش کرده است ذهن کاربران را برای معرفی کامل آماده کند. جدیدترین تیزر منتشرشده از لیجن نشان می‌دهد این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌گیرد. این نرخ نوسازی باعث می‌شود انیمیشن‌ها روی صفحه‌نمایش لنوو لیجن بسیار روان به‌نمایش درآیند؛ قابلیتی که روی تجربه‌ی لذت‌بخش بازی‌های ویدئویی اثری مهم می‌گذارد.

در نظر داشته باشید که هنوز لنوو بهره‌مندی لیجن از صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز را رسما تأیید نکرده و تیزری که از آن حرف زدیم، فاش شده است. در این ویدئو، نگاه اولیه به رابط کاربری گوشی لنوو لیجن با نام Legion OS را شاهد هستیم. لیجن OS درحقیقت برپایه‌ی رابط کاربری ZUI 12 لنوو ساخته شده که خود از اندروید ۱۰ نشئت می‌گیرد.

درابتدا، بهتر است نگاهی به تیزر رسمی بیندازید. محصولات برند لیجن شرکت لنوو همواره به مبحث گیمینگ توجه خاصی کرده‌اند و این موضوع برای گوشی جدید نیز صدق می‌کند. محصولات این برند متعدد هستند و از کامپیوتر‌ها تا لوازم جانبی را شامل می‌شوند. به‌دلیل تمرکز روی قابلیت‌های گیمینگ، بهره‌مندی محصولات برند لیجن از صفحه‌نمایش ۱۴۴ اتفاقی عادی برشمرده می‌شود؛ اما این نوع صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های هوشمند کاملا نامعمول است. ویدئو فاش‌شده‌ی لنوو والپیپری با تم Avengers را نشان می‌دهد که روی آن ویجتی دیده می‌شود. این ویجت اطلاعاتی از سرعت کلاک پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) ارائه می‌دهد.

در منو تنظیمات گوشی، صفحه‌ای به مشخصات فنی اختصاص داده شده است که نکات جالبی دربر دارد. آن‌طور که در این صفحه می‌بینیم، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام برای گوشی فهرست شده است. این درحالی است که خود لنوو اعلام کرده گوشی لیجن از تراشه‌ی جدیدتر اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس اولین تراشه‌ی موبایلی دنیا با توانایی دستیابی به سرعت کلاک بیشتر از سه گیگاهرتز است و پردازنده‌ی مرکزی آن مجموعا هشت هسته دارد (چهار کورتکس A77 و چهار کورتکس A55). این تراشه که مودم 5G مجتمع ندارد، از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند.

اسکرین شات لنوو لیجن لژیون / Lenovo Legion نمایشگر 144 هرتز

نکته‌ی جالب دیگر این است که ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 برای گوشی لنوو لیجن فهرست شده است که بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. فراموش نکنید با گوشی هوشمندی طرف هستیم که در دسته‌ی گوشی‌های گیمینگ جای می‌گیرد. گوشی‌های گیمینگ عموما روی بهره‌مندی از سخت‌افزار قوی به‌خصوص حافظه‌ی رم زیاد مانور می‌دهند. گفتنی است حافظه‌ ذخیره ‌سازی گوشی نیز چنگی به‌دل نمی‌زند و ۱۲۸ گیگابایت است؛ البته از نوع UFS 3.0.

لنوو به این موضوع اشاره کرده است که مدل قدرتمندتری هم از این گوشی با نام لنوو لیجن پرو عرضه می‌شود؛ بنابراین، شاید بهره‌مندی لنوو لیجن از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی توجیه‌پذیر باشد؛ زیرا با مدل معمولی خانواده‌ی لیجن طرف هستیم. انتظار داریم مدل پرو از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 بهره بگیرد. قطعا قیمت گوشی لنوو لیجن پرو بسیار گران خواهد بود.

گوشی جدید لنوو نکات جالب دیگری هم دارد و ظاهرا در آن قرار است از فناوری شارژ سریع ۹۰ وات استفاده شود که برای گوشی‌های گیمینگ بسیار پرکاربرد است. لنوو می‌گوید این فناوری در تمامی گوشی‌های سری لیجن حضور پیدا خواهد کرد. لنوو لیجن باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اسپیکر دوگانه‌ی مجهز به درایور ۶۵ میلی‌متری خواهد داشت. چنین اسپیکری نشان می‌دهد لیجن می‌تواند تجربه‌ی شنیداری لذت‌بخشی را ارائه دهد.

در گوشی لنوو لیجن احتمالا از موتوری ویژه با نام uEngine بهره گرفته می‌شود که خود متشکل از دو موتور خطی است و برای قابلیت بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) به‌کار می‌رود. درنهایت، به صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز گوشی می‌رسیم که قطعا لنوو ‌هنگام بازاریابی برای محصول، توجه ویژه‌ای به آن نشان خواهد داد. ظاهرا این صفحه‌نمایش نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۷۰ هرتز دارد تا بتواند فرمان‌های لمسی ورودی را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی لیجن لنوو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات