گوشی‌های هوشمند با شارژرهای سریع ۱۰۰ واتی سال آینده به بازار می‌آیند

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده احتمالا شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با باتری‌های عظیم و آداپتورهای شارژ سریع با توان بیش از ۱۰۰ وات خواهیم بود.
تبلیغات

شیائومی در ماه مارس سال گذشته، اولین شارژر سریع ۱۰۰ واتی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. سه ماه بعد، ویوو شارژر عظیم ۱۲۰ واتی را به‌نام Super FlashCharge معرفی کرد که طبق ادعای شرکت، یک باتری چهار هزار میلی‌آمپری را در ۱۳ دقیقه شارژ می‌کند. اکنون و با وجود گذشت بیش از یک سال، هنوز هیچ‌یک از دو شرکت برنامه‌ی عرضه‌ی شارژرهای سریع و قدرتمند را برای گوشی‌های هوشمند تجاری اعلام نکرده‌اند.

اطلاعات جدیدی که توسط Digital Chat Station منتشر شد، ادعا می‌کنند که گوشی‌های هوشمند مخصوص مصرف‌کننده تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ به شارژرهایی با توان بیش از ۱۰۰ وات برای شارژ سریع مجهز می‌شوند. منبع مذکور ادعا می‌کند که از میان چهار تولیدکننده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند گیمیگ، سه شرکت تصمیم دارند تا شارژ سریع ۱۰۰ واتی را در سال آینده به گوشی‌های خود اضافه کنند. اضافه شدن شارژرهای قدرتمند، قطعا با افزایش ظرفیت و ابعاد باتری‌ها همراه خواهد بود.

شیائومی هنوز هیچ گوشی هوشمند گیمینگی با برند Mi به بازار عرضه نکرده است. باتوجه‌به شایعه‌های اخیر می‌توان پیش‌بینی کرد که این شرکت شارژر ۱۰۰ واتی را با گوشی برند بلک شارک به بازار عرضه کند. ویوو هم احتمالا در سال آینده اولین گوشی گیمینگ خود را با بهره‌مندی از شارژر ۱۲۰ واتی معرفی و عرضه می‌کند. برند گوشی‌های گیمینگ ویوو نیز احتمالا iQOO خواهد بود. سومین شرکتی که احتمالا در مسیر طراحی و توسعه‌ی شارژرهای ۱۰۰ واتی قرار دارد، نوبیا است. آن‌ها ابتدای سال جاری اولین گوشی مخصوص بازی خود را با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی به بازار عرضه کردند.

گوشی‌های پرچم‌دار و گیمینگ سال آینده، علاوه بر بهره‌مندی از شارژرهای سریع، از قابلیت مهم دیگری هم بهره خواهند برد. اسنپدراگون ۸۷۵ احتمالا پردازنده‌ی غالب بازار در آن دسته می‌شود. این پردازنده، اولین محصول کوالکام محسوب می‌شود که از فناوری تولید پنج نانومتری TSMC بهره‌ می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات