وان پلاس نورد به دوربین سلفی دوگانه مجهز می‌شود؟

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد میان‌رده‌ی جدید وان‌پلاس با نام وان‌پلاس نورد قرار است از دوربین سلفی دوگانه با حسگرهای ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی بهره‌مند باشد.
تبلیغات

وان‌پلاس در سال‌های گذشته عموما گوشی‌هایی تولید می‌کرد که لقب «قاتل پرچمداران» را یدک می‌کشیدند، اما با معرفی خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ این شرکت کم‌کم در مسیر تولید محصولاتی قدم برداشت که در عین ارائه‌ی قابلیت‌های رده‌بالا، قیمت زیادی هم دارند. پس از مدت‌ها شایعه، سرانجام چینی‌ها تأیید کردند که قصد دارند به بازار گوشی‌های میان‌رده بازگردند.

وان‌پلاس در همین راستا طی چند روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی به‌دفعات به گوشی جدید خود اشاره کرده است تا کاربران بیشتری را برای توجه‌نشان‌دادن به آن ترغیب کند. گوشی جدید این شرکت که با نام وان پلاس نورد (OnePlus Nord) شناخته می‌شود قرار است سخت‌افزار مناسب درکنار قیمت مقرون‌به‌صرفه داشته باشد. از قرار معلوم رونمایی وان‌پلاس نورد برای دهم ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ۱۳۹۹) تعیین شده است. این گوشی با نام وان‌پلاس Z هم شناخته می‌شود.

رندرهای فاش‌شده از گوشی جدید وان‌پلاس نشان دادند که این محصول در پنل جلویی خود میزبان حفره‌ای دایره‌شکل برای یک دوربین سلفی است؛ مشابه آن‌چه که قبلا در خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ دیده بودیم. با همه‌ی این‌ها رسانه‌ی اندروید سنترال در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابعی آگاه می‌گوید وان‌پلاس نورد قرار است در پنل جلویی دارای دوربین سلفی دوگانه با حسگرهای ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی باشد. حسگر ۳۲ مگاپیکسلی همان دوربین اصلی خواهد بود و حسگر ۸ مگاپیکسلی در پشت لنزی عریض جای خواهد گرفت.

منبع آگاه اندروید سنترال می‌گوید تصمیم استفاده از دوربین سلفی دوگانه با حسگرهای مذکور، توسط وان‌پلاس گرفته شده و این موضوع قطعی است. این دو دوربین قرار است در گوشه‌ی چپ سمت بالای صفحه‌نمایش در قالب بریدگی بیضی‌شکل حضور پیدا کنند. رندری که در زیر این پاراگراف می‌بینید، قدیمی است و روی بهره‌مندی وان‌پلاس نورد از یک دوربین سلفی تأکید دارد.

رندر وان پلاس نورد از جلو و عقب دوربین سلفی دوربین اصلی بدنه آبی

به‌مدت بیش از سه سال است که وان‌پلاس در گوشی‌های هوشمند خود به استفاده از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی روی می‌آورد. نخسین دستگاهی که به این دوربین مجهز شد وان‌پلاس 3T بود که از حسگر 3P8SP ساخت سامسونگ استفاده می‌کرد. بعدا در گوشی‌های وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس 5T و همچنین وان‌پلاس ۶ و وان‌پلاس 6T شاهد استفاده از حسگر IMX371 ساخت سونی بودیم.

چینی‌ها در گوشی وان‌پلاس ۷ پرو از حسگر IMX471 استفاده کردند و بعدا شاهد استفاده از همین حسگر در گوشی‌های وان‌پلاس 7T و وان‌پلاس 7T پرو هم بودیم. گوشی‌های وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو نیز از حسگر مذکور برای ثبت تصاویر سلفی استفاده می‌کنند. به‌همین دلیل است که بهره‌مندی وان‌پلاس نورد از دوربین سلفی دوگانه اتفاقی مهم به‌حساب می‌آید.

ممکن است در نگاه اول شماری از افراد فکر کنند شایعه‌ی منتشرشده ازسوی اندروید سنترال همچون بسیاری دیگر از شایعه‌ها پشتوانه‌ی محکمی ندارد. بااین‌حال نویسنده‌ی این وب‌سایت می‌گوید مدل نهایی گوشی را که قرار است وارد مرحله‌ی تولید انبوه شود دیده و از بهره‌مندی آن از دوربین سلفی دوگانه اطمینان کامل دارد.

اطلاعات فاش‌شده‌ی پیشین اعلام می‌کنند که وان‌پلاس نورد قرار است مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G باشد و از صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز AMOLED استفاده کند. وان‌پلاس به‌صورت رسمی تأیید کرده است که قصد دارد گوشی جدید خود را در ابتدا برای اروپا و هند عرضه کند. بنابراین فعلا نمی‌دانیم وان‌پلاس نورد در چه زمانی روانه‌ی بازارهای مهمی نظیر آمریکا می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند قیمت گوشی وان‌پلاس نورد برای کانفیگ پایه برابربا ۲۹۹ دلار است. شایعه‌ای دیگر برچسب قیمت پایه‌ی ۳۳۰ دلاری را به این گوشی نسبت داده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

*رندرهای غیررسمی و قدیمی به‌کاررفته در این مقاله به گوشی جدید وان‌پلاس نسبت داده شده‌اند و در آن‌ها شاهد یک دوربین سلفی هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات