ریلمی X3 با ۱۲ گیگابایت حافظه رم در بنچمارک GeekBench مشاهده شد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امتیاز پایین گوشی هوشمند ریلمی X3 در بنچمارک GeekBench، احتمال استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در این محصول را منتفی می‌کند.
تبلیغات

شایعات پیشین نشان می‌داد که در آینده‌ی نزدیک، نسخه‌ای معمولی از گوشی هوشمند ریل‌می X3 عرضه خواهد شد. حتی پیش‌تر ویدئوی تبلیغاتی رسمی محصول یادشده همراه‌با متنی منتشر شده بود که آن را به‌عنوان پرچم‌دار بعدی ریل‌می معرفی می‌کرد. طبیعتا تصاویر و اخبار منتشرشده، حدس‌وگمان‌هایی را درباره‌ی مشخصات گوشی هوشمند مذکور ایجاد می‌کند. البته صحت این شایعات هنوز به‌طور کامل مورد تأیید قرار نگرفته است.

آخرین خبر درباره‌ی مدل معمولی گوشی اوپو ریل‌می X3، حضور آن در لیست اپلیکیشن گوگل پلِی کنسول بود. اطلاعات ثبت‌شده نشان می‌داد رزولوشن گوشی جدید ریل‌می ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و سیستم‌عامل آن اندروید 10 است. البته جزئیات گیج‌کننده‌ی دیگری نیز درباره‌ی محصول مذکور در لیست اپلیکیشن گوگل پلِی کنسول درج شده است؛ از جمله اینکه تراشه‌ی به‌کاررفته در نسخه‌ی معمولی X3، اسنپدراگون +855 و حافظه‌ی رم آن ۸ گیگابایت خواهد بود.

بنچمارک GeekBench از ریل می X3

باتوجه‌به موارد یادشده، از نظر مشخصات پایه‌ی دستگاه، عملکرد خام ریل‌می X3 کاملا برابر با گوشی هوشمند ریل‌می X3 SuperZoom خواهد بود. پس از اینکه عضو دیگر این خانواده یعنی ریل‌می X3 پرو با پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ در بنچمارک آنتوتو و لیست سازمان تنظیم مقررات چین، TENAA ظاهر شد، به‌سختی می‌توان از نسخه‌ی معمولی سری X3 به‌عنوان پرچم‌دار بعدی یاد کرد.

با نگاهی دقیق به نتایج بنچمارک GeekBench از گوشی هوشمند مدل RMX2085 یا ریل‌می X3، نکات جدیدی نمایان می‌شود. اولین مورد در این بنچمارک، حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی گوشی مذکور است که با شایعات پیشین مبنی‌بر استفاده از رم ۸ گیگابایتی مغایرت دارد و آن را به‌صورت بالقوه‌ای در ردیف محصولات پرچم‌دار قرار می‌دهد. بااین‌حال، امتیازهای واقعی به‌ویژه در بخش عملکرد چندهسته‌ای بسیار پایین‌تر از امتیاز ثبت‌شده با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ است. جهت اطلاع، می‌توان از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در بنچمارک GeekBench 4 انتظار حداقل ۱۳۳۰۰ امتیاز را داشت. به همین منوال، عملکرد گوشی هوشمند ریل‌می X3 SuperZoom با پردازنده‌ اسنپدراگون +855 بهتر بوده و توانسته است تا امتیاز ۱۰ هزار در این بنچمارک به‌دست آورد.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که در گوشی هوشمند ریل‌می X3 از تراشه‌ی اسنپدراگون 765 یا 765G و البته شاید 768G استفاده شده است. همچنین، به‌کارگیری پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون 690 نیز محتمل به‌نظر می‌رسد؛ زیرا زمان معرفی گوشی جدید ریل‌می با جدول زمانی مقرر برای عرضه‌ی تراشه‌ی یادشده چندان هم ناهماهنگ نیست. باتوجه‌به اینکه طراحی نوع msmnile شاخصی برای تراشه‌های اسنپدراگون است، تنها موضوع تقریبا مشخص درباره‌ی نتیجه‌ی بنچمارک، استفاده از تراشه‌ی کوالکام در دستگاه آزمایش‌شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات