بهینه‌سازی اندروید 11 برای سرفیس دوئو آغاز شده است

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در پی عرضه‌ی سرفیس دوئو با اندروید ۱۰ است؛ اما این شرکت قصد دارد مدتی پس از عرضه‌ی دستگاه، سیستم‌عامل آن را به‌شکل OTA به اندروید ۱۱ به‌روزرسانی کند.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته دستگاهی دونمایشگره با نام سرفیس دوئو (Microsoft Surface Duo) رونمایی کرد که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کرد. البته در آن زمان، سرفیس دوئو به‌شکل اولیه معرفی شد و انتظار داریم ردموندی‌ها بخواهند آن را در سال جاری میلادی به‌طورکامل رونمایی کنند. گزارشی جدید ادعا می‌کند مایکروسافت به‌شدت در تلاش است تا سرفیس دوئو را در سریع‌ترین زمان ممکن دردسترس مشتریان قرار دهد.

براساس همین گزارش، مایکروسافت برای پایبندی به برنامه‌ریزی اولیه، قصد دارد سرفیس دوئو را به‌طور‌پیش‌فرض با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار کند؛ اما مدتی پس از عرضه‌ی دستگاه، انتشار به‌روزرسانی OTA اندروید ۱۱‌ برای آن را شاهد خواهیم بود. درکنار این‌ها، گزارش‌های جدید می‌گویند مایکروسافت با تیم توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اج و آگوست‌لوک در حال همکاری بی‌وقفه است تا تجربه‌ی این اپلیکیشن‌ها را روی دو نمایشگر سرفیس دوئو به‌شکلی عالی ارائه دهد. 

اکتبر سال گذشته (مهر ۱۳۹۸)، مایکروسافت اولین اخبار رسمی سرفیس دوئو را منتشر کرد و انتظار می‌رود ردموندی‌ها این سرفیس را پیش از فرارسیدن فصل تعطیلات پیش ‌رو روانه‌ی بازار کند. برخی از گزارش‌ها می‌گویند تاریخ عرضه‌ی سرفیس دوئو برای جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) تعیین شده است که فاصله‌ی زیادی تا اعلام اولیه‌ی مایکروسافت، یعنی تعطیلات ۲۰۲۰ (سه‌ماهه‌ی چهارم امسال) دارد؛ به‌همین‌دلیل، احتمالا گزارش‌های مذکور صحت ندارند.

عرضه‌ی سرفیس دوئو در اوایل تابستان امسال می‌تواند به‌معنی تلاش مایکروسافت برای رقابت با سامسونگ باشد؛ چراکه کره‌ای‌ها احتمالا آگوست امسال (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) با برگزاری رویداد آنپکد، گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ را به‌همراه گلکسی فولد ۲ رونمایی خواهند کرد. 

مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود سرفیس دوئو دو نمایشگر ۵/۶ اینچ از نوع AMOLED با وضوح ۱،۸۰۰ در ۱،۳۵۰ پیکسل دارد که ازطریق لولا به یکدیگر متصل هستند و امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ی آن‌ها نیز وجود دارد. این در حالی است که در گوشی‌هایی مثل گلکسی فولد، نمایشگر تا می‌شود.

دستگاه دونمایشگره‌ی ردموندی‌ها از قلم لمسی مایکروسافت، یعنی مایکروسافت پن، پشتیبانی خواهد کرد و به مشترکان اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این شرکت نظیر مایکروسافت ۳۶۵، امکان انجام هم‌زمان چند کار را خواهد داد. ناگفته نماند با در‌نظر‌گرفتن بهره‌مندی سرفیس دوئو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، این دستگاه نمی‌تواند از شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند.

براساس شایعه‌های پیشین، سرفیس دوئو ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی، دوربین ۱۱ مگاپیکسلی و باتری ۳،۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. دستگاه نمایش‌داده‌شده در رویداد مهر سال گذشته در بخش بیرونی خود دوربینی نداشت؛ بنابراین، نباید انتظار داشت که سرفیس دوئو روی قابلیت‌های تصویربرداری متمرکز باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی سرفیس دوئو مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات