هواوی در آوریل ۲۰۲۰ به جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان دست یافت

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمار تولید و فروش گوشی هوشمند در آوریل ۲۰۲۰ نشان می‌دهد هواوی موفق شده جایگاه سامسونگ را تصاحب کند.
تبلیغات

شرکت Counterpoint اطلاعات جدیدی از بازار گوشی‌های هوشمند منتشر کرد. در جدیدترین اطلاعات، ادعا می‌شود برای اولین‌بار در تاریخ، هواوی سامسونگ را در آمار تولید گوشی هوشمند پشت‌سر گذاشته است. آمار‌های جدید مربوط به ماه آوریل سال جاری هستند و عوامل متعددی در بررسی و تحلیل آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

یکی از دلایل مهم عقب‌ماندن سامسونگ در ماه آوریل، کاهش تولید شرکت کره‌ای در ابتدای اوج‌گیری بحران کرونا بود. سامسونگ وابستگی زیادی به هند، ایالات متحده، آمریکای‌لاتین و اروپا به‌عنوان بازارهای اصلی دارند؛ اما تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی و کاهش تقاضا در بازار گوشی‌های هوشمند، غول بازار را با مشکلات جدی روبه‌رو کرد. درنهایت سهم بازار سامسونگ در ماه آوریل به ۱۷ و سهم بازار هواوی به ۱‍۹ درصد رسید.

در ماه آوریل، سهم بازار سامسونگ به ۱۷ و هواوی به ۱۹ درصد رسید

در ماه آوریل، بازار چین در حال بازیابی وضعیت بود و هواوی که در بازار خانه بسیار موفق عمل می‌کند، رشد درخور‌توجهی تجربه کرد. با وجود تمام مشکلاتی که غول چینی در بازارهای بین‌المللی تجربه می‌کرد، افزایش تقاضای مصرف‌کننده در بازار چین به رشد مجموع آن‌ها منجر شد. به‌هرحال، هواوی هنوز در حال از‌دست‌دادن بازارهای بین‌المللی است که عرضه‌نشدن سرویس‌های گوگل را می‌توان دلیلی اصلی آن بیان کرد؛ اما بازار چین به‌لطف سرویس‌های داخلی جایگزین، هنوز گوشی‌ هواوی شرکت را می‌پسندد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌‌کنند سامسونگ درادامه‌ی سال در مسیر بازیابی قرار گیرد و جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند پس بگیرد. به‌مرور بازارهای متعددی در سرتاسر جهان بازمی‌شوند و با افزایش تقاضا، اوج‌گیری سهم بازار کره‌ای‌ها را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات