O-film ماژول لنز پریسکوپی را با قابلیت زوم پیوسته برای استفاده در دوربین گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت O-film ماژول لنز پریسکوپی مجهز به بزرگ‌نمایی پیوسته را برای استفاده در دوربین گوشی‌های هوشمند طراحی کرده که طول کانونی‌اش بین ۸۵ تا ۱۷۰ میلی‌متر است.
تبلیغات

شرکت O-film ماژول لنز پریسکوپی برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده که برخلاف پریسکوپ‌های کنونی، به‌جای قابلیت بزرگ‌نمایی محدود به طول‌های کانونی خاص، قابلیت بزرگ‌نمایی پیوسته دارد. ضحامت این ماژول فقط ۹/۵ میلی‌متر است.

ماژول لنز پریسکوپی O-film

این ماژول با حرکتی بسیار روان بین طول‌های کانونی ۸۵ و ۱۷۰ میلی‌متر (در معادل کانونی ۳۵ میلی‌متر) جا‌به‌جا می‌شود و گشودگی دیافراگم آن بین f/3.1 تا f/5.1 متغیر است. برای اینکه دید درستی از این محدوده‌ی طول کانونی داشته باشید، در نظر بگیرید طول کانونی تله لنز گوشی Xperia 1 II برابر با ۷۰ میلی‌متر و طول کانونی لنز هواوی P40 Pro برابر با ۱۲۵ میلی‌متر و طول کانونی لنز هواوی +P40 Pro برابر با ۲۴۰ میلی‌متر است.

ماژول O-film در‌مقایسه‌با دوربین‌های معمولی دارای لنز واید، بزرگ‌نمایی سه تا هفت برابری فراهم می‌آورد. این شرکت مدعی شده است می‌تواند لنزهای پریسکوپی با محدوده‌های بزرگ‌نمایی سه تا پنج برابری و پنج تا هشت برابری و ۳/۵ تا ۹/۵ برابری بسازد.

این ماژول به منشور پرکاربردی مجهز است که در ساخت OIS به‌کار می‌رود. موتور پیزوالکتریک این ماژول مجموعه‌ای متشکل از سه لنز را خیلی روان و با دقت جلو و عقب می‌برد تا به طول کانونی مدنظر برسد. ناگفته نماند سازوکار فوکوس خودکار با لنزها جا‌به‌جا می‌شود.

ازآنجاکه گوشی‌های هوشمند کنونی دوربین‌هایی با یک یا چندین طول کانونی ثابت دارند، از درون‌یابی (Interpolation) دیجیتالی برای بزرگ‌نمایی در حدفاصل این طول‌های کانونی استفاده می‌کنند و درصورت نیاز، از لنز واید به لنز تله می‌روند.

بزرگ‌نمایی پیوسته امکان گرفتن عکس‌هایی باکیفیت‌تر در تمامی محدوده‌ی طول‌ کانونی را فراهم می‌آورد. این قابلیت پریسکوپ‌ها را از طراحی‌های کنونی دارای بزرگ‌نمایی پنج‌برابری بسیار کاربردی‌تر خواهد کرد که شما را به عکاسی از اشیاء دور محدود می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات