شیائومی پتنت دوربین پریسکوپ ویژه موبایل ثبت کرد

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌ پریسکوپ در حال فراگیر شدن در دنیای تلفن‌های هوشمند است. شیائومی تازه‌ترین شرکتی است که پتنت دوربین پریسکوپ ویژه خود را ثبت کرده است.
تبلیغات

سروکله‌ی دوربین‌های پریسکوپ در سال ۲۰۱۹ و با دو گوشی‌ هواوی P30 Pro و Oppo Reno 10x در دنیای گوشی‌های هوشمند پیدا شد؛ اما این ویژگی و فناوری تازه آغاز شده و شیائومی نیز به‌تازگی با ثبت پتنتی جدید در اداره مالکیت فکری چین پای در عرصه یادشده گذاشته است. شیائومی دوم ژوئیه در پتنت جدیدش دوربین پریسکوپ ویژه تلفن همراه را ثبت کرد.

XIAOMI

این پتنت ترکیبی از یک دوربین اصلی با حداقل یک لنز پریسکوپ مکمل است که عمود بر صفحه اصلی قرار می‌گیرد. به‌لطف انعکاس نور، لنز پریسکوپ قادر به بزرگنمایی و زوم بسیار زیاد است که بدون افت کیفیت و نویز همراه خواهد بود.

گمانه‌زنی‌ها درباره فاصله کانونی این لنز پریسکوپ بین ۱۲۵ میلی‌متر و ۱۳۵ میلی‌متر است اما اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

PERISCOPE

پتنت و ثبت اختراع جدید شیائومی را باید به فال نیک گرفت چراکه این روزها بسیاری از شرکت‌های بزرگ به‌جای نوآوری و افزایش کیفیت لنز دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به افزایش تعداد لنز فکر می‌کنند. شیائومی احتمالا این لنز جذاب را در گوشی آینده خود شیائومی می میکس 4 استفاده خواهد کرد؛ هرچند هنوز خبر قطعی از آن منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات