سامسونگ نسخه ویژه گلکسی اس 20 را برای ارتش معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ گلکسی اس‌ ۲۰ تاکتیکال ادیشن با قاب بسیار بزرگ و تقویت‌شده و ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری، نوید یک گوشی هوشمند نظامی آماده‌ی مأموریت را می‌دهد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ با طرح موسوم به «ساندویچ شیشه‌ای»، استقامت پیشین محصولات سری گلکسی اس را ندارند. بااین‌حال، چنین مشکلی نتوانسته سامسونگ را از طراحی محصول جدید از سری یادشده که دربرابر آسیب‌های جنگی مقاومت ویژه‌ای دارد منصرف کند. این محصول که Galaxy S20 Tactical Edition (نسخه‌ی تاکتیکال گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰) نام دارد، نوید یک گوشی هوشمند نظامی آماده‌ی مأموریت را می‌دهد.

بازار هدفِ عضو جدید از خانواده‌ی پرچم‌دار سامسونگ، اندکی متفاوت‌تر از گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس، اس ۲۰ اولترا و نسخه‌ی ورایزن گلکسی اس ۲۰ با قابلیت پشتیبانی از نوع موج‌میلی‌متری شبکه‌ی 5G اپراتور یادشده است.

برخلاف برند نظامی این محصول و امیال‌واهداف آن در این حوزه، نسخه‌ی تاکتیکال گلکسی اس ۲۰ عملا تنها گلکسی اس ۲۰ معمولی با چند ویژگی نرم‌افزاری اضافی و گزینه‌های امنیتی در یک قاب بسیار بزرگ و تقویت‌شده است. از نظر سخت‌افزاری، نسخه‌ی تاکتیکال مشخصات یکسانی با گلکسی اس 20 معمولی دارد؛ نمایشگر آن ۶٫۲ اینچ و از نوع OLED است، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد، حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی آن به ترتیب ۱۲ و ۱۲۸ گیگابایت است، از نوع زیر شش گیگاهرتز فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و درنهایت، در پنل پشتی دارای سیستم دوربین سه‌گانه است.

Galaxy S20 Tactical Edition
Galaxy S20 Tactical Edition
Galaxy S20 Tactical Edition
Galaxy S20 Tactical Edition

البته سامسونگ می‌گوید که نسخه‌ی تاکتیکال، با ارائه‌ی ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتر نیازهای ویژه‌ی اپراتورهای نظامی را برطرف می‌کند. این قابلیت‌ها شامل حالت دید در شب است؛ هنگامی که کاربر از دوربین دید در شب استفاده می‌کند، این قابلیت با خاموش‌کردن نمایشگر مانع از کور شدن او می‌شود. همچنین، گزینه‌ای تعبیه شده است که باعث آسان‌تر شدن بازکردن قفل صفحه‌ی گوشی هنگام افقی‌بودن محصول می‌شود؛ این ویژگی به‌حدی مفید است که لزوم ارائه‌ی آن در مدل معمولی گلکسی اس ۲۰ را موجه جلوه می‌دهد. همچنین ویژگی جدیدی با نام مهیج «حالت خفا» در گوشی جدید سامسونگ وجود دارد که شبکه‌ی LTE را غیرفعال و پخش تمامی فرکانس‌های رادیویی را برای عدم‌شناسایی ارتباطات متوقف می‌کند. ویژگی یادشده، بسیار شبیه به حالت هواپیما (airplane mode) در سیستم‌های عامل موبایلی است.

شاید جالب‌ترین ویژگی که سامسونگ در محصول جدیدش برای کاربران نظامی ارائه می‌کند، ویژگی سودمند DeX باشد؛ کره‌ای‌ها استدلال می‌کنند که DeX حالتی برای شبیه‌سازی رایانه‌ی شخصی است و اپراتورها با استفاده از ویژگی یادشده در محصول جدید سامسونگ، می‌توانند گزارش‌هایشان را تکمیل کنند، آموزش ببینند یا زمانی‌که در پایگاه یا درون وسیله‌ی نقلیه هستند، مأموریتی را برنامه‌ریزی کنند.

همچنین سامسونگ در محصول جدید از سری پرچم‌دارش، متکی‌بر سیستم امنیتی Knox خودش است. این پلتفرم که از سیستم رمزگزاری دوگانه با نام DualDAR بهره می‌برد، مطابق‌با استانداردهای مختلف امنیتی ایالات متحده برای داده‌های امن است؛ ولی تفاوت چندانی با آن‌چه که در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۰ برای مصرف‌کنندگان عادی و سازمان‌ها ارائه می‌شود ندارد.

همان‌گونه که تصور می‌شد، Galaxy S20 Tactical Edition قرار نیست به مصرف‌کنندگان عادی فروخته شود؛ این محصول تنها از سه‌ماهه‌ی سوم سال دردسترس شرکای منتخب سامسونگ در حوزه‌ی IT خواهد بود. همچنین قیمت گوشی هوشمند یادشده و زمان دقیق عرضه‌‌ی آن مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات