آنر ایکس 10 هواوی با پشتیبانی از فناوری 5G و نمایشگر 90 هرتز رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
آنر ایکس ۱۰ هواوی اولین گوشی سری ایکس آنر است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. این محصول از همان پردازنده‌ی قدرتمند آنر ۳۰ اس بهره می‌برد.
تبلیغات

آنر روز گذشته اولین گوشی سری ایکس با پشتیبانی از فناوری 5G را با نام آنر ایکس ۱۰ رونمایی کرد. آنر X10 5G به پردازنده‌ی کرین ۸۲۰ مجهز شده است. کرین ۸۲۰ همان پردازنده‌ای است که در گوشی گران‌قیمت‌تر آنر ۳۰ اس به کار رفته است. جدیدترین گوشی آنر از فناوری 5G در هر دو حالت SA و NSA پشتیبانی می‌کند و ۹ باند فرکانسی را نیز پوشش می‌دهد.

آنر X10 5G پوسته‌ی اختصاصی MagicUI نسخه‌ی ۳/۱/۱ را مبتنی بر اندروید ۱۰ اجرا می‌کند و شاید دیگر نیازی به گفتن نباشد که اندروید آنر از نوع AOSP است و سهمی از سرویس‌های گوگل ندارد. این گوشی در سه نسخه‌ی با حافظه و رم به ترتیب ۶۴ و ۶ گیگابایت، ۱۲۸ و ۶ گیگابایت و ۱۲۸ و ۸ گیگابایت عرضه می‌شود؛ درحالی‌که امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی ازطریق کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد.

Honor X10 5G / آنر ایکس 10

نمایشگر اولین گوشی 5G سری ایکس آنر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن +FHD است. نکات جالب در مورد این نمایشگر IPS LCD عدم وجود بریدگی در بالای آن و بهره‌مندی از نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز است. سرعت تشخیص لمس نیز در این نمایشگر به ۱۸۰ هرتز رسیده است تا فاصله‌ی بین لمس نمایشگر تا واکنش آن به حداقل زمان ممکن برسد.

Honor X10 5G / آنر ایکس 10

در بخش دوربین، گوشی مورد بحث چهار حسگر دارد. یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی مربوط به دوربین سلفی است که به لطف مکانیزم پاپاپ در بدنه‌ی دستگاه جای گرفته و به محض فعال شدن دوربین سلفی بیرون می‌آید. سه حسگر دیگر که مربوط به دوربین اصلی بوده و در پشت دستگاه تعبیه شده‌اند، به ترتیب ۴۹، ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستند.

حسگر ۴۰ مگاپیکسلی به منظور جذب نور بهتر و ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در نور کم، از نوع RYYB انتخاب شده است. حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض است و حسگر سوم که دو مگاپیکسلی است برای عکاسی ماکرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالت سوپر نایت، جلوه‌ی نورپردازی سه‌بعدی پورتره و ضبط ویدیوی آهسته با کیفیت ۹۶۰ فریم‌بر‌ثانیه از جمله امکانات دوربین جدیدترین ساخته‌ی هواوی است.

از بین سایر ویژگی‌های Honor 10X 5G می‌توان به حسگر اثر انگشت واقع درکنار دستگاه اشاره کرد. این محصول از GPU Turbo و کرین گیمینگ پلاس ۲ نیز بهره‌مند است. ویژگی‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی بین اجرا و مصرف باتری تعادل برقرار می‌کنند. ناگفته نماند باتری گوشی مذکور ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و قابلیت شارژ با توان ۲۲/۵ وات را دارد.

رنگ‌های آبی، مشکی، نقره‌ای و نارنجی رنگ‌بندی آنر ایکس ۱۰ را تشکیل می‌دهند و قیمت نسخه‌ی پایه‌ی این محصول که با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود معادل ۲۷۰ دلار خواهد بود. دو برابر کردن حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴۲ دلار خرج خواهد داشت و نهایتا بالاترین نسخه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم برچسب قیمت ۳۴۰ دلاری دارد.

امکان پیش‌سفارش آنر ایکس 10 5G هم‌اکنون در چین وجود دارد و فروش آن از پنج روز دیگر آغاز خواهد شد. در حال حاضر خبری از عرضه‌ی این محصول در سایر کشورها در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات