سامسونگ حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی را با سرعت فوکوس خودکار بیشتر معرفی کرد

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
حسگر دوربین جدید سامسونگ از فوکوس خودکار دوال پیکسل بهره می‌برد و امکان ترکیب‌کردن پیکسل‌ها (Pixel-Binning) را مهیا می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدیدی با نام ایزوسل GN1 پرده برداشت. این حسگر، اولین حسگر سامسونگ است که هم فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual-Pixel) دارد و هم امکان ترکیب‌کردن پیکسل‌ها (Pixel-Binning) را مهیا می‌کند. این شرکت کره‌ای گفته است ترکیب این فناوری‌ها سبب خواهد شد هم عملکرد سریع‌تر و هم کیفیت تصویر بهتری در محیط‌هایی با روشنایی کم پدید آید.

اندازه‌ی پیکسل در این حسگر ۱٫۲ میکرومتر و نزدیک به حسگر دوربین گوشی‌های قدیمی است و تشابه کمتری با پیکسل‌های تراشه‌هایی دارد که با داشتن رزولوشن زیاد، به‌صورت فزاینده‌ای در چند سال اخیر محبوبیت یافته‌اند. رقیب محسوس محصول جدید سامسونگ حسگر جدید IMX689 سونی است که با ۴۸ میلیون پیکسل ۱٫۲۲ میکرومتری، در گوشی‌های هوشمندی همچون فایند ایکس 2 پرو اوپو استفاده می‌شود. حسگر جدید سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض چهار پیکسل را در یک پیکسل ادغام و تصاویری با رزولوشن ۱۲٫۵ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

اضافه‌کردن فوکول خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل نکته‌ای مهم است؛ زیرا سامسونگ به‌تازگی در این بخش، شکست جنجال‌برانگیزی تجربه کرده است. درواقع در پرچم‌دار جدید این شرکت، یعنی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی تعبیه شده که نه‌تنها از فناوری دوال‌پیکسل ‌بهره نمی‌برد؛ بلکه عملکرد فوکوس خودکارش ضعیف است.

درهرصورت، واضح است که اولویت سامسونگ در حسگر جدید ایزوسل GN1، ترکیب رزولوشن زیاد و سرعت فوکوس خودکار بیشتر است. کره‌ای‌ها گفته‌اند حسگر یادشده در ماه جاری میلادی به چرخه‌ی تولید انبوه وارد خواهد شد؛ درنتیجه، زمان زیادی برای ظاهرشدن این محصول در گوشی‌های هوشمند باقی نمانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات