قیمت گلکسی فولد 2 احتمالا بین ۱۷۸۰ تا ۱۹۸۰ دلار خواهد بود

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از مدیران حوزه‌ی فناوری در توییتر به‌تازگی برخی از جزئیات گلکسی فولد ۲ سامسونگ را بیان کرده است. احتمالا این گوشی موردانتظار با قیمتی بین ۱،۷۸۰ تا ۱،۹۸۰ دلار عرضه می‌شود.
تبلیغات

گلکسی فولد ۲ (Samsung Galaxy Fold 2)، سومین گوشی تاشدنی سامسونگ پس از گلکسی فولد و گلکسی Z فلیپ، احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور معرفی خواهد شد. مدل اولیه‌ی گلکسی فولد توجهات زیادی را ‌هنگام معرفی به‌‌خود جلب کرد؛ اما مشکلات متعدد پیش‌آمده برای گوشی و قیمت بسیار گرانش باعث شد کاربران زیادی قدرت خرید گلکسی فولد را نداشته باشند. درحالی‌که انتظار می‌رفت سامسونگ دومین گوشی تاشدنی خود را با نام گلکسی فولد ۲ معرفی کند، این شرکت گلکسی Z فلیپ را با فرم‌فاکتور جدید رونمایی کرد.

ظاهرا قیمت گلکسی فولد ۲ قرار نیست تفاوت چندانی با مدل اولیه داشته باشد

گلکسی فولد ۲ را می‌توان یکی از موردانتظارترین دستگاه‌های آتی نه‌تنها برای طرفداران سامسونگ، بلکه بسیاری از کاربران دیگر به‌شمار آورد. افراد زیادی منتظر هستند تا ببینند سامسونگ مدل جدید گوشی تاشدنی خود را با چه بهینه‌سازی‌هایی همراه کرده است تا مشکلات قبلی پیش نیاید و تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه شود. از مدت‌ها پیش، شاهد انتشار برخی شایعه‌ها درباره‌ی مشخصات و ظاهر کلی گلکسی فولد ۲ بوده‌ایم و به‌تازگی جزئیات مربوط به دوربین و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲ منتشر شده‌ است.

راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants و از کارشناسان شناخته‌شده‌ی صنعت نمایشگر، اخیرا ادعاهایی جدید درباره‌ی گلکسی فولد ۲ در شبکه‌ی اجتماعی توییتر مطرح کرده است. یانگ می‌گوید گلکسی Fold 2 سامسونگ قرار است بین ۱،۷۸۰ تا ۱،۹۸۰ دلار قیمت داشته باشد. این یعنی مدل جدید گلکسی فولد قرار است یا هم‌قیمت مدل اولیه باشد یا با ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از آن روانه‌ی بازار شود.

راس یانگ در یکی از توییت‌های جدیدش می‌نویسد:

اطلاعات بیشتر درباره‌ی گلکسی فولد ۲. قیمت گوشی بین ۱،۷۸۰ تا ۱،۹۸۰ دلار خواهد بود. ازآنجاکه سامسونگ قصد دارد میزان فروش دستگاه را افزایش دهد، فکر می‌کنیم گلکسی فولد ۲ قرار است در عین داشتن صفحه‌نمایش بهتر، دوربین باکیفیت‌تر، قلم S-Pen کارآمدتر و پشتیبانی از شبکه‌ی 5G، تقریبا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل اولیه باشد و درنهایت با قیمت ۱،۸۸۰ تا ۱،۸۹۵ دلار دردسترس قرار گیرد. 

حتی اگر گلکسی فولد ۲ دویست دلار ارزان‌تر از مدل اول باشد، این گوشی همچنان دستگاهی بسیار گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. شمار درخورتوجهی از کاربران انتظار داشتند سامسونگ بخواهد مدل دوم را بسیار ارزان‌تر عرضه کند؛ اما ظاهرا چنین اتفاقی قرار نیست رخ دهد. برخی کارشناسان گفته بودند به‌مرورزمان با بالغ‌ترشدن فناوری‌ها و روش‌های تولید لازم برای ساخت گلکسی فولد ۲، ممکن است هزینه‌های تولید آن کاهش یابد و دستگاه با قیمتی ارزان‌تر به دست مردم برسد.

گلکسی Fold 2 قرار است نمایشگر و دوربین باکیفیت‌تر و قلم لمسی بهتری از نسخه‌ی پیشین داشته باشد

البته قیمت گلکسی فولد، تنها موضوعی نیست که راس یانگ درباره‌اش صحبت کرده است. این متخصص صنعت نمایشگر مدعی است گلکسی فولد ۲ نه‌تنها نمایشگر بهتری از مدل اول دارد؛ بلکه از دوربین باکیفیت‌تر و قلم S-Pen بهتر استفاده می‌کند. پشتیبانی از فناوری 5G یکی دیگر از قابلیت‌های گلکسی فولد ۲ است.

یانگ در توییت دیگری، به‌طورویژه به جزئیات دوربین گلکسی فولد ۲ اشاره کرده است. او می‌گوید جدیدترین مدل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ قرار است به مجموعه‌دوربین سه‌گانه مجهز باشد. در این دوربین‌ها، حسگرهای ۱۲ و ۱۶ و ۶۴ مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود. احتمالا دوربین اصلی و فوق‌عریض به حسگرهای ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین دارای لنز تله‌فوتو به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. ناگفته نماند پیش‌تر از مجموعه‌دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۱۲ و ۱۲ و ۶۴ مگاپیکسلی در گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ به‌کار رفته بود. 

در توییت دوم راس یانگ درمورد گلکسی فولد ۲ می‌خوانیم:

اطلاعات بیشتر درباره‌ی گلکسی فولد ۲. دوربین اصلی دستگاه قرار است شامل سه حسگر با وضوح ۱۲ و ۱۶ و ۶۴ مگاپیکسلی باشد. این مجموعه‌دوربین از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال دوگانه پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که مدل اولیه‌ی گلکسی فولد از حسگرهای ۱۲ و ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

این نخستین‌بار نیست که راس یانگ اطلاعاتی درباره‌ی گوشی گلکسی فولد ۲ افشا می‌کند؛ چراکه پیش‌تر نیز مدعی شده بود سامسونگ در گلکسی فولد ۲ از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است که در بخش بالایی آن بریدگی برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود. همچنین، وی به برخی قابلیت‌های S-Pen در گلکسی فولد ۲ اشاره کرده و از احتمال عرضه‌ی این گوشی در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) سخن به‌میان آورده بود. تمامی شواهد و مدارک نشان می‌دهد گلکسی فولد جدید قرار است درمقایسه‌با مدل اولیه بهبودهای درخورتوجهی به‌خود ببیند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دوربین و قیمت احتمالی گلکسی فولد ۲ سامسونگ چیست؟

*تصویر اصلی مقاله، رندر غیررسمی منتسب ‌به گلکسی فولد ۲ است و لزوما طراحی نهایی آن را نشان نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات